W drugą rocznicę katastrofy w Fukushimie, w której uderzenie tsunami pochłonęło tysiące ludzkich istnień i uszkodziło reaktory elektrowni jądrowych, na spustoszone tereny powróciła wolontarystyczna organizacja Sora, zajmująca się niesieniem pomocy kotom i psom. Członkowie stowarzyszenia we współpracy z agencją Grey z Tokio stworzyli kampanię zatytułowaną „Save Fukushima animals” („Uratuj zwierzęta Fukushimy”) przypominającej opinii publicznej o tragicznej sytuacji zwierząt domowych, która do tej pory nie została rozwiązana. Mimo że media z całego świata eksponowały ujęcia z akcji ratunkowej psa bezradnie dryfującego po wodach zalewających dawne osady, setki zwierząt wciąż jeszcze przebywa na terenach zagrożonych promieniowaniem i wymaga bezwzględnej ewakuacji.
Trzy plakaty zrealizowane na potrzeby akcji przedstawiają kota i dwa psy, a ich zdjęcia uzupełnia okno dialogowe umożliwiające odpowiedź pozytywną lub negatywną na postawione pytanie o ich ratowanie. Takie potraktowanie problemu wyraźnie podkreśla, że każdy staje przed wyborem wobec przedstawionych zdarzeń. Dodatkowo podjęcie odpowiedniej decyzji często wiąże się po prostu z niewymagającym kliknięciem, o czym przekonuje palec gotowy do przyciśnięcia właściwej opcji. W ten oto sposób organizatorzy akcji poszukują darczyńców oraz ludzi, którzy chcieliby przyłączyć się do działania w sprawie.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz