logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Przyjazna toga
10.10.2007
Tematy: Kampanie, Polska, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Przyjazna toga



Groźna czarna toga sędziowska pokolorowana dziecięcymi rysunkami stanowiła kreację drugiej edycji kampanii "Dziecko – świadek szczególnej troski", przebiegającej pod hasłem „Wysoki Sądzie, mam prawo się nie bać”. Jej organizatorem była Fundacja Dzieci Niczyje oraz Ministerstwo Sprawiedliwości.

Drugi etap ukierunkowany był m.in. na wszechstronne przygotowanie dziecka do wystąpienia w roli świadka. Celem kampanii było uświadomienie potrzeby dostępu do pomocy dzieciom – ofiarom przestępstw na wszystkich etapach postępowania prawnegoporadniki dla profesjonalistów „Jak przesłuchiwać dziecko” i „Przyjazne przesłuchanie dzieci” oraz broszurę dla dzieci i młodzieży „Będę świadkiem w sądzie”; przeprowadzono działania szkoleniowe, skierowane do sędziów, prokuratorów, funkcjonariuszy policji i kuratorów. Zorganizowano także szkolenia z zakresu tworzenia pokoi przesłuchań dzieci dla organizacji pozarządowych i jednostek samorządowych. Powstał Klub Biegłego Psychologa, dzięki któremu możliwa stała się wymiana doświadczeń i poszerzanie wiedzy psychologów w zakresie opiniowania sądowego i przesłuchiwania dzieci. Uruchomiono procedury certyfikowania przyjaznych pokoi przesłuchań dzieci oraz stworzono stronę internetową www.dzieckoswiadek.pl – źródło informacji dla profesjonalistów, rodziców i opiekunów oraz dla samych dzieci-świadków.

Kampania finansowana była ze środków Unii Europejskiej, Funduszu Inicjatyw Pozarządowych oraz Funduszu NGO.



Nazwa kampanii:
Dziecko – świadek szczególnej troski
Czas:
2007.10.7 - 2008.10.31
Nadawca:
Fundacja Dzieci Niczyje, Ministerstwo Sprawiedliwości
Media:
Prasa, internet, plakaty
Wykonawca:
VA Strategic Communication
Adresaci:
Profesjonaliści, rodzice i dzieci-ofiary/świadkowie przestępstw
Hasło kampani:
Wysoki Sądzie, mam prawo się nie bać





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek