Na rynku ukazał się zbiór 30 minireportaży „Przewodnik po dobrych pomysłach” pokazujących, w jaki sposób organizacje pozarządowe z Warszawy i okolic są wspierane przez firmy – korporacje i ich pracowników, a także przez nieduże, rodzinne przedsiębiorstwa.
To opowieści o pomysłach, które pozwoliły obu stronom spotkać się „w pół drogi” i o ludziach, którzy czują, że wspólnymi siłami mogą zrobić coś ważnego i pożytecznego.
Książkę wydało Stowarzyszenie KONCENTRAT założone przez dziennikarzy, którzy chcą realizować niekomercyjne projekty społeczne i ożywiać przestrzeń miejską.
– Wybrałyśmy taką formę promowania idei społecznie odpowiedzialnego biznesu, bo dziennikarstwo jest tym, czym zajmujemy się od lat i co lubimy najbardziej. Opisywanie rzeczywistości pozwala nam i czytelnikom naszych tekstów zatrzymać się na moment na jakiejś sprawie, inicjatywie, pomyśle, wziąć go pod lupę, zastanowić się skąd się wziął i jakie przynosi efekty. Jako dziennikarki lubimy dawać do myślenia, zachęcać do refleksji i wspierać w szukaniu inspiracji – wyjaśnia Anna Błaszkiewicz, jedna z pomysłodawczyń projektu.
– Chciałyśmy w jakiś sposób wesprzeć te stowarzyszenia i fundacje, które nie mają pomysłów na tego typu współpracę, a czują, że życie od projektu do projektu finansowanego ze środków publicznych bardzo ogranicza ich działalność. By podsunąć im gotowe pomysły oraz pokazać, że innym się udało, a więc to naprawdę jest możliwe, zdecydowałyśmy się stworzyć ten przewodnik – opowiada Ola Rzążewska, autorka połowy tekstów i kierowniczka projektu.
I dodaje: – Liczymy oczywiście, że publikacja zainspiruje także drugą stronę, czyli przedsiębiorców, którzy uważniej rozejrzą się wokół siebie. Być może znajdą wtedy organizację pozarządową, z którą będzie im po drodze i razem poszukają pomysłu na wspólne działanie przynoszące korzyści obu stronom.
Publikacja jest dostępna bezpłatnie (można ja zamówić na stronie www.pomysly.org.pl), dzięki dofinansowaniu, które autorzy projektu otrzymali od Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!