logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  10.02.2009

Przeszczep to drugie życie



Pod hasłem "Przeszczep to drugie życie" rozpoczęła się w województwie świętokrzyskim kampania promująca transplantologię. Akcja potrwa do listopada, a jej celem jest zwiększenie społecznego poparcia dla idei medycyny transplantacyjnej jako narzędzia w walce z wieloma poważnymi schorzeniami, promocja i upowszechnienie tzw. oświadczeń woli i upowszechnienie transplantologii rodzinnej. Dodatkowo ma także promować krwiodawstwo i oddawanie szpiku oraz przekonać środowisko medyczne do idei transplantologii. Patronat merytoryczny nad akcją objął prof. Wojciech Rowiński, krajowy konsultant ds. Transplantologii.

W ramach działań kampanii zaplanowano szereg wydarzeń uświadamiających rolę transplantacji w społecznym systemie ochrony zdrowia. W marcu odbędzie się otwarte spotkanie ze studentami Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W jego trakcie zostanie ogłoszony konkurs na pracę magisterską dotyczącą transplantologii, którego rozwiązanie nastąpi w przyszłym roku.

Od lutego do listopada, odbywać się będą także spotkania z młodzieżą licealną i środowiskiem medycznym w miastach powiatowych w całym regionie, w których znajdują się znaczące ośrodki leczenia szpitalnego. Podczas wszystkich spotkań rozdawane będą tzw. oświadczenia woli oraz ulotki informacyjne.

W ramach kampanii skierowane zostaną do biskupów trzech diecezji prośby o odczytanie w kościołach listu wspierającego ideę transplantologii.

Partnerami akcji są: Polska Unia Medycyny Transplantacyjnej, Stowarzyszenie Osób z Niewydolnością Nerek "Sztuczna Nerka" w Kielcach, Polskie Stowarzyszenie Sportu Po Transplantacji, Stowarzyszenie Transplantacji Serca – Koło w Zabrzu, Stowarzyszenie Przeszczepionych Serc w Warszawie, Świętokrzyska Izba Lekarska, Bank Tkanek, Stacja Krwiodawstwa, Targi Kielce.

Historia przeszczepów sięga połowy XX wieku. Pomimo trudnych początków dziś 80% chorych żyje po przeszczepie ponad 5, niektórzy 20, a rekordziści nawet 40 lat. Przeszczepiać można rogówkę, serce, płuca, wątrobę, trzustkę, nerki, jelita, szpik kostny, kości, skórę. Niektóre narządy lub tkanki (np. nerki, szpik kostny) można pobierać od osób żywych jeżeli dawca wyrazi zgodę oraz pobieranie nie zagraża jego życiu. Większość narządów i tkanek do przeszczepu pobiera się od osób zmarłych, które za życia nie wyraziły sprzeciwu na pobranie.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 11.08.2022

    „Adamed Dla Rodziny” – rusza program bezpłatnych badań i porad medycznych


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 18.07.2022

    Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom


  • 15.07.2022

    Polska borówka rośnie w siłę


  • 06.07.2022

    Stal rdzewna


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek