logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  08.05.2012

Przerażająca kawiarnia

Your browser does not support the video tag.


Zwykła wizyta w kawiarni może być ogromnym wyzwaniem. W podróż do mrocznej krainy autyzmu zabiera swoich odbiorców kampania Carly’s Cafe (Carly na kawie).

W wieku dwóch lat, u Carly Fleischmann zdiagnozowano autyzm. Nie potrafiła również mówić. Przez dziesięć lat wydawało się, że mimo intensywnej terapii, jak wiele innych dzieci autystycznych Carly, na zawsze pozostanie samotna w swoim niezrozumiałym dla otoczenia świecie. Ku zdumieniu wszystkich, gdy po raz pierwszy postanowiono pokazać jej komputer, w wieku 10 lat zaczęła pisać. Najpierw trzy słowa: hurt (cierpienie), help (pomoc), teeth (zęby), potem o wszystkim. Życie dziewczynki od tej pory zaczęło się zmieniać. Klawiatura komputera okazała się być tak potrzebnym Carly narzędziem komunikacji ze światem.

Autyzm w kampanii "Carly’s Cafe" przedstawiono niczym baśniową krainę niedostępną dla zwykłych śmiertelników. Carly przypomina nieco księżniczkę zamkniętą w wieży, która po uwolnieniu okazuje się być równie piękna, a może nawet piękniejsza niż wszystkie inne. Jej ojciec, Arthur Fleischmann niczym baśniowy rycerz nie poddaje się w walce o zdrowie córki. I nie tylko udaje mu się z nią porozumieć, ale także piszą razem książkę pt. „Carly’s voice“, dzięki której czytelnicy mogą się dowiedzieć, co tak na prawdę dzieje się w świecie Carly. Dlaczego uderza głową w podłogę? Bo ma uczucie, że jeśli tego nie zrobi eksploduje. Dlaczego nagle zaczyna machać rękoma? Bo ma uczucie, że płonie. Nie mogąc mówić, toczy w każdej chwili walkę z własnym mózgiem, który kontroluje jej ciało.

W ramach kampanii zrealizowano spot oraz interaktywną stronę internetową. Film, w sugestywny sposób próbuje pokazać odbiorcom szklaną ścianę, za którą ukryta jest Carly i jej codzienną walkę o kontakt ze światem zewnętrznym. Co ciekawe, Arthur Fleischmann, ojciec Carly i główny autor książki (Carly napisała w niej jeden rozdział) jest równocześnie jednym z szefów agencji, która zrealizowała kampanię.

Celem kampanii jest nie tylko promocja książki ale także przybliżenie odbiorcom owianej tajemnicą oraz obudowanej stereotypami choroby, jaką jest autyzm. Zarówno dla osób chorych i ich bliskich oraz dla wszystkich, którzy kiedykolwiek próbowali zrozumieć autyzm, zarówno książka jak i kampania to z pewnością ważny krok na drodze do celu.
Paulina Wajszczak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Carly’s Cafe – Experience Autism Through Carly’s Eyes
Czas:
2012.5.2
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
John St
Media:
Książka, internet
Wykonawca:
John St (Toronto)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Everyone has an inner voice. I found a way to let mine out.





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 09.01.2023

    Posiniaczone statystyki


  • 05.01.2023

    Zabójcy mimo woli


  • 04.01.2023

    Oasis w oazie


  • 04.01.2023

    Prysznic nie tylko dla ciała


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek