logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Przepiórki na podstawce od piwa
21.06.2016
Tematy: Wydarzenia

Przepiórki na podstawce od piwa



Zimą na przełomie 2015/16 międzynarodowa organizacja Compassion in World Farming odwiedziła fermy, producentów klatek oraz rzeźnie we Włoszech, Francji, Portugalii oraz Grecji. Celem było pokazanie jak hoduje się przepiórki w Europie. Jak ujmują to działacze: Ptaki te, choć kojarzone z produktem luksusowym – hodowane są w warunkach, które z luksusem nic wspólnego nie mają.

Każdego roku w UE ponad 140 milionów przepiórek jest hodowanych na mięso. Większość z nich trzymana jest w zatłoczonych halach albo małych klatkach. Ponieważ są bojaźliwe, próbują uciekać, nieustannie uderzając głowami w pokrywę klatek. 400 tys. z kolei hodowanych jest dla jajek, z czego 90% w klatkach, w których nie mogą wyrażać naturalnych zachowań. Hodowla przepiórek wygląda bardzo podobnie do hodowli klatkowej kur, dlatego organizacja nazwała ją „chowem przemysłowym w miniaturze”. Przepiórki w takiej klatkowej hodowli nie mają ziemi, w której mogą szukać jedzenia, nie mają miejsca do ukrycia się i prawie żadnej przestrzeni do poruszania. Miejsce, które należy zapewnić na jedno zwierzę na fermie przemysłowej, jest podobnej wielkości, co podstawka pod piwo. Przepiórki są jednym z najczęściej zamykanych w klatkach zwierząt i nie ma żadnych przepisów, które by je konkretnie jako gatunek chroniły.

Organizacja apeluje do Komisji Europejskiej o „zakończenie Epoki Klatkowej” dla tych zwierząt. Więcej informacji oraz film ze śledztwa znajduje się pod adresem: www.ciwf.pl/przepiorki.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek