Ponad połowa młodych internautów doświadcza przemocy przez telefon komórkowy i internet. 24 stycznia ruszyła kolejna odsłona kampanii "Dziecko w Sieci" Fundacji Dzieci Niczyje, pod hasłem „Stop cyberprzemocy”, poświęcona problemowi przemocy rówieśniczej z użyciem Internetu oraz telefonów komórkowych.
Wysoką skalę problemu cyberprzemocy w Polsce potwierdzają badania przeprowadzone przez Gemius S.A. dla FDN na początku 2007 roku. Ponad połowa młodych internautów doświadcza różnych form przemocy w Sieci. 21% dzieci doświadcza poniżania, ośmieszania i upokarzania; 16% straszenia i szantażowana. 57% osób w wieku 12-17 była przynajmniej raz obiektem zdjęć lub filmów wykonanych wbrew ich woli.
– Głównym celem akcji jest uświadomienie dzieciom i młodzieży, że nawet pozornie niewinne żarty z użyciem mediów elektronicznych mogą prowadzić do poważnych konsekwencji, zarówno dla ofiar jak i sprawców takich działań – tłumaczy Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje. Przekazy akcji promują wśród dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców ofertę pomocową helpline.org.pl (projektu FDN oraz Fundacji Grupy TP, w ramach którego świadczona jest pomoc dzieciom w sytuacjach zagrożenia w Sieci).
W mediach pojawią się reklamy telewizyjne i prasowe (skierowane do osób dorosłych) zwracające uwagę na problem przemocy rówieśniczej z użyciem mediów elektronicznych, a do szkół gimnazjalnych w całej Polsce trafić ma 2-minutowy film edukacyjny (skierowany do młodzieży) wraz ze scenariuszami zajęć i plakatami.
Głównym partnerem kampanii „Dziecko w Sieci” i współorganizatorem akcji „Stop cyberprzemocy” jest Fundacja Grupy TP. Przekazy medialne na zasadach non-profit przygotowała agencja VA Strategic Communications. Akcja jest elementem programu Komisji Europejskiej „Safer Internet” realizowanego w Polsce przez Fundację Dzieci Niczyje oraz NASK.
Strona kampanii: www.dzieckowsieci.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom