Celem projektu było ożywienie zainteresowania tematyką przemocy wobec mężczyzn, informowanie o problemie oraz – w rezultacie – wzrost liczby zgłaszanych zdarzeń. Adresatem kampanii jest opinia publiczna, ze szczególnym uwzględnieniem świadków, ofiar oraz sprawców przemocy w rodzinie. Według autora, o zjawisku przemocy najczęściej mówi się w kontekście kobiety-ofiary i mężczyzny-sprawcy, tymczasem statystyki pokazują, że zjawisko przemocy ze strony kobiet wobec mężczyzn jest tak samo powszechne. Problem przemocy domowej ze strony kobiet jest pomijany, marginalizowany, uznawany za mniej szkodliwy. Często przemoc wobec męża zostaje zignorowana, bo nie mieści się w kategoriach percepcji większości społeczeństwa. Projekt składa się z pięciu fotografii – portretów okaleczonych mężczyzn. Bohaterowie tej kampanii doznali bolesnych urazów; byli przypalani żelazkiem, duszeni, drapani paznokciami, mają wybite oczy i odciśnięte pięści na twarzy. Obrazowe przedstawienie poszczególnych sytuacji ma potęgować uczucie zaskoczenia, a czasami nawet odrazy wśród oglądających – skóra pęka niczym papier, głowa tłucze się jak porcelana, na twarzy zostaje odcisk pięści jak w plastelinie itp. Kampania autorstwa Konrada Sieronia nie była nigdzie publikowana. Więcej o kampanii na stronie konkurs.kampaniespołeczne.pl .
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem