Singapurska Organizacja Promocji Zdrowia wiosną 2006 r. zaangażowała znanego tam fotografa – Eryka Fitkau (brata polskiej aktorki Agnieszki Perepeczko) do kampanii „Lung cancer is a fashion faux pas” („Rak płuc to modowe faux pas”) promującej zdrowy tryb życia. Istnieje analogia między modą a paleniem, ponieważ ludzie są naśladowcami i inspirują się tym, co akurat jest na topie. Celem kampanii było uświadomienie, że palenie nie jest modne.
Kreacje autorstwa agencji Foot Cone & Belding kierowane były do kobiet w wieku 18-29 lat i ukazały się w lifestylowych pismach. Hasła nawiązujące do modowych opisów przekonywały:
„Add instant drama with bright details, not with death. Saying no to inhaling 4,000 toxic chemicals found in cigarettes is this season’s smartest move. And staying alive lets you enjoy the attention your come-hither dress brings. Unless you fancy necrophiliacs.” (Połącz dramatyzm z jasnymi detaamii, ale nie ze śmiercią. Najsprytniejszym posunięciem tego sezonu jest powiedzenie „nie” 4000 toksycznych związków chemicznych znajdujących się w papierosach. A pozostanie przy życiu pozwala ci się cieszyć uwagą, którą przyciąga twoja uwodzicielska suknia. Chyba, że lubisz nekrofili);
„This season’s must have isn’t lung cancer. Dying prematurely is out. Work this season’s eclectic glant by echewing the smoking trend- about half of all women smokers will die from smoking related diseases. So toss out those cigarettes. Tulle is in, and it’s such a waste to wear it to the morgue.” (To co musisz mieć w tym sezonie, to nie rak płuc. Przedwczesne umieranie wyszło z mody. Wypracuj eklektyczny styl tego sezonu poprzez porzucenie trendu palenia – mniej więcej połowa palących kobiet umrze z powodu chorób związanych z paleniem. Więc porzuć papierosy. Tiul jest modny, a marnotrawstwem byłoby założenie go do kostnicy);
„Lung cancer doesn’t go with Christian Dior.” (Rak płuc nie pasuje do Christiana Diora).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?