logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Przedmioty biją kobiety
24.06.2012
Tematy: Kampanie, Węgry, Walka z przemocą

Przedmioty biją kobiety

Your browser does not support the video tag.


Dom to niezwykle niebezpieczne miejsce dla kobiety. Złośliwe szafki kuchenne znienacka się otwierają nokautując panią domu, brutalny dywan ucieka spod nóg zrzucając ją ze schodów, a agresywne framugi okienne z impetem przycinają palce.

W tym kontekście nie dziwi fakt, że bohaterki węgierskiej kampanii „Incidents” (Wypadki) są tak poobijane. Pomimo licznych obrażeń, panie – wzorcowe gospodynie domowe niczym w latach 50. – zachowują jednak humor i pogodę ducha. Kiedy opowiadają o przykrych wypadkach, bagatelizują je i usprawiedliwiają własnym roztrzepaniem. Gdyby tylko były bardziej uważne i skupione podczas wykonywania codziennych czynności, większości problemów zapewne udałoby się uniknąć. „Recognize domestic violence in your environment” (Rozpoznaj przemoc domową w swoim otoczeniu), “See beyond to excuses, don’t let your conscience sleep” (Przejrzyj wymówki, nie pozwól spać swemu sumieniu) – puentują twórcy filmu przygotowanego na zlecenie fundacji Nők a Nőkért az Erőszak Ellen Egyesület (NANE).

Filmowa kreacja, w sposób groteskowy ilustruje najczęstsze usprawiedliwienia używane przez ofiary przemocy domowej dla zatuszowania wstydliwej prawdy. Zabieg ten ma ostrzec odbiorców spotu, by nie wierzyli tego typu historyjkom i pomogli maltretowanym kobietom. Porady jak to zrobić zamieszczono na stronie NANE www.nane.hu.
Justyna Wdowiak



Nazwa kampanii:
Recognize domestic violence in your environment
Czas:
2012.6.19
Nadawca:
Nők a Nőkért az Erőszak Ellen Egyesület
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Strawberry Films and Shooters co-production
Adresaci:
Znajomi i przyjaciele ofiar przemocy domowej
Hasło kampani:
Recognize domestic violence in your environment (Rozpoznaj przemoc domową w swoim otoczeniu);





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek