Dom to niezwykle niebezpieczne miejsce dla kobiety. Złośliwe szafki kuchenne znienacka się otwierają nokautując panią domu, brutalny dywan ucieka spod nóg zrzucając ją ze schodów, a agresywne framugi okienne z impetem przycinają palce.
W tym kontekście nie dziwi fakt, że bohaterki węgierskiej kampanii „Incidents” (Wypadki) są tak poobijane. Pomimo licznych obrażeń, panie – wzorcowe gospodynie domowe niczym w latach 50. – zachowują jednak humor i pogodę ducha. Kiedy opowiadają o przykrych wypadkach, bagatelizują je i usprawiedliwiają własnym roztrzepaniem. Gdyby tylko były bardziej uważne i skupione podczas wykonywania codziennych czynności, większości problemów zapewne udałoby się uniknąć. „Recognize domestic violence in your environment” (Rozpoznaj przemoc domową w swoim otoczeniu), “See beyond to excuses, don’t let your conscience sleep” (Przejrzyj wymówki, nie pozwól spać swemu sumieniu) – puentują twórcy filmu przygotowanego na zlecenie fundacji Nők a Nőkért az Erőszak Ellen Egyesület (NANE).
Filmowa kreacja, w sposób groteskowy ilustruje najczęstsze usprawiedliwienia używane przez ofiary przemocy domowej dla zatuszowania wstydliwej prawdy. Zabieg ten ma ostrzec odbiorców spotu, by nie wierzyli tego typu historyjkom i pomogli maltretowanym kobietom. Porady jak to zrobić zamieszczono na stronie NANE www.nane.hu.
Justyna Wdowiak
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy