logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Przedłużony termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu Raporty Społeczne
26.07.2017
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Przedłużony termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu Raporty Społeczne



Firmy i organizacje, które przygotowały raport z zakresu CSR / zrównoważonego rozwoju, mogą go zgłosić do konkursu Raporty Społeczne. Nabór publikacji trwa do 7 sierpnia (przedłużony termin zgłoszeń) i odbywa się przez stronę raportyspoleczne.pl.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Co roku nagradzane są najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W obecnej, 11. edycji konkursu publikacje można zgłaszać jeszcze do 7 sierpnia do godz. 12 przez formularz dostępny na stronie raportyspoleczne.pl. Organizatorzy zdecydowali o przedłużeniu terminu zgłoszeń ze względu na prośby firm finalizujących przygotowanie raportów. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki tej inicjatywie wyróżniane są przedsiębiorstwa i organizacje, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami. Stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe. Jest to ważne w perspektywie obowiązującego od 2017 r. obowiązkowego raportowania niefinansowego obejmującego największe firmy w Polsce.

Jury eksperckie spośród zgłoszonych raportów wybierze najlepsze w kategoriach: nagroda główna nagroda za najlepszy debiut, a także zdecyduje o wyróżnieniach. Najlepsze raporty wskażą również dziennikarze i internauci. W poprzedniej edycji konkursu wyróżniono raporty w dwóch dodatkowych kategoriach: nagroda Ministra Rozwoju i nagroda Giełdy Papierów Wartościowych. Ogłoszenie wyników nastąpi na początku października.

– Raporty społeczne stanowią jedno z kluczowych narzędzi do prezentowania prowadzonej przez firmę działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. O tę aktywność coraz częściej pytają klienci, pracownicy czy inwestorzy. Udział w konkursie pozwala na szerszą komunikację wydanego raportu, a przez to na informowanie swoich interesariuszy o zaangażowaniu społecznym, środowiskowym czy dotyczącym ładu organizacyjnego. Zachęcam więc do udziału w konkursie Raporty Społeczne – pierwszym takim konkursie w Polsce, który ocenia sposób ujawniania danych niefinansowych – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

– Obserwując rynek od prawie dziesięciu lat i towarzysząc naszym klientom w przygotowywaniu raportów, ale też odpowiedzialnym zarządzaniu, widzimy, że raporty niefinansowe są coraz częściej wykorzystywane nie tylko jako narzędzie komunikacji, ale też wspierające proces zarządzania kwestiami niefinansowymi w przedsiębiorstwach. Dlatego też, cieszymy się, nie tylko z tego, że liczba raportów zgłaszanych do konkursu co roku rośnie, ale też, że są one coraz lepszej jakości – większość jest przygotowywana w oparciu o Wytyczne GRI. Coraz więcej jest weryfikowany przez niezależny, zewnętrzny podmiot. Pozytywnym trendem jest też wzrost liczby raportów zintegrowanych, pokazujący, że organizacje coraz częściej nie oddzielają kwestii finansowych od niefinansowych – powiedziała Irena Pichola, partner, lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju, Deloitte

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami jest Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek