logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Proszę wychylać się przez okno” w łódzkich tramwajach
26.03.2011
Tematy: Wydarzenia

„Proszę wychylać się przez okno” w łódzkich tramwajach



„Wynajem miejsc siedzących u prowadzącego pojazd”, „Proszę wychylać się przez okno”, „Opuszczając pojazd upewnij się, że wyłączyłeś żelazko/zakręciłeś gaz” to niektóre z napisów jakie pojawiły się ostatnio w pojazdach komunikacji miejskiej w Łodzi. Autorami tego niecodziennego happeningu są członkowie grupy „Zawiera Zawartość” nazywana przez niektórych Łódzkim Stowarzyszenie Aprecjacji Absurdu.

Na facebookowym profilu łódzki happening ma już prawie 9.000 fanów. Prześcigają się oni w wymyślaniu haseł przypominających swoją poetyką nalepki tramwajowe (np. „W razie niebezpieczeństwa zbij szybę młotkiem” lub „Nie korzystać z windy w czasie pożaru.”). Wlepki z napisami można napotkać przede wszystkim w tramwajach, autobusach, pociągach, toaletach dworcowych.

„Głównym celem wlepki jest wybicie mieszkańca Łodzi (i nie tylko, bo twórczość 'ZZ’ zaobserwowano także w Warszawie) z rutynowego działania, które towarzyszy codziennym czynnościom. Sprawienie, aby po wejściu do tramwaju nie gapił się w sufit, a rozglądał się za kolejną dawką zaskakująco oczywistych (i nieoczywistych) informacji.” – można przeczytać w serwisie deser.pl.

Tam też znalazła się wypowiedź tajemniczego członka grupy ZZ – (…) Każdy wie, że w tramwaju jest szyba, ale nikt nie zwraca na to uwagi. Wlepiając informację na ten temat w przestrzeń pojazdu przekazujemy rzecz tak oczywistą, że aż niespodziewaną. Niby nie ma w tym nic niezwykłego, ale jest to tak dziwne, że ów pasażer nie ma pojęcia co z tym zrobić.

Happening trwa, jego fani wierzą, że nie skończy się prędko. – Wlepki ZZ łatwo się zrywa, nie brudzą szyb, projekt nie jest szkodliwy społecznie – argumentują.

Więcej zdjęć można obejrzeć na Facebookowej stronie autorów.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek