logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  26.03.2011

„Proszę wychylać się przez okno” w łódzkich tramwajach



„Wynajem miejsc siedzących u prowadzącego pojazd”, „Proszę wychylać się przez okno”, „Opuszczając pojazd upewnij się, że wyłączyłeś żelazko/zakręciłeś gaz” to niektóre z napisów jakie pojawiły się ostatnio w pojazdach komunikacji miejskiej w Łodzi. Autorami tego niecodziennego happeningu są członkowie grupy „Zawiera Zawartość” nazywana przez niektórych Łódzkim Stowarzyszenie Aprecjacji Absurdu.

Na facebookowym profilu łódzki happening ma już prawie 9.000 fanów. Prześcigają się oni w wymyślaniu haseł przypominających swoją poetyką nalepki tramwajowe (np. „W razie niebezpieczeństwa zbij szybę młotkiem” lub „Nie korzystać z windy w czasie pożaru.”). Wlepki z napisami można napotkać przede wszystkim w tramwajach, autobusach, pociągach, toaletach dworcowych.

„Głównym celem wlepki jest wybicie mieszkańca Łodzi (i nie tylko, bo twórczość 'ZZ’ zaobserwowano także w Warszawie) z rutynowego działania, które towarzyszy codziennym czynnościom. Sprawienie, aby po wejściu do tramwaju nie gapił się w sufit, a rozglądał się za kolejną dawką zaskakująco oczywistych (i nieoczywistych) informacji.” – można przeczytać w serwisie deser.pl.

Tam też znalazła się wypowiedź tajemniczego członka grupy ZZ – (…) Każdy wie, że w tramwaju jest szyba, ale nikt nie zwraca na to uwagi. Wlepiając informację na ten temat w przestrzeń pojazdu przekazujemy rzecz tak oczywistą, że aż niespodziewaną. Niby nie ma w tym nic niezwykłego, ale jest to tak dziwne, że ów pasażer nie ma pojęcia co z tym zrobić.

Happening trwa, jego fani wierzą, że nie skończy się prędko. – Wlepki ZZ łatwo się zrywa, nie brudzą szyb, projekt nie jest szkodliwy społecznie – argumentują.

Więcej zdjęć można obejrzeć na Facebookowej stronie autorów.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 20.11.2023

    Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce 


  • 15.11.2023

    Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym


  • 27.10.2023

    „Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl 


  • 25.10.2023

    Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek