„Taka może być cena za twoją zgodę na nielegalną pracę za granicą” – ostrzegały w październiku 2008 roku reklamy kobiecej organizacji Femen, pod patronatem Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji, wykonane przez agencję Leo Burnett z Kijowa. Dziewczyny z banknotów – Natasza, Olia i Tania – prezentują los młodych dziewcząt, które naiwnie wyjechały za granicę do pracy, a ta, jak się okazało, polegała na świadczeniu usług seksualnych. Przymuszona prostytucja występuje na Ukrainie i wobec Ukrainek częściej niż w jakimkolwiek innym kraju Europy Środkowej i Wschodniej.
Ulotki – banknoty rozdawano na wyższych uczelniach i w centrach handlowych, czyli w miejscach, gdzie werbuje się młode kobiety do pracy prostytutek. Z drugiej strony na Ukrainie kwitnie seksturystyka, na którą wyrażają zgodę młode Ukrainki. Biorąc pod uwagę fakt, że na Ukrainie jest najwyższy w Europie odsetek osób zakażonych HIV, sytuacja staje się podwójnie niepokojąca.
zobacz także
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
25.04.2025Kreacje / printy
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025Kreacje / printy
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025Kreacje / printy
Strzelanina
-
26.03.2025Kreacje / printy
Znikający świergot
-
24.03.2025Kreacje / printy
Konkretna ochrona