Karta płatnicza banku Bancaja pędzi terminalem na miejsce ekologicznej katastrofy. „Za każdym razem, gdy używasz tej karty, pomagasz potrzebującym” – głosi hasło kampanii promującej „społecznie aktywne” karty VISA.
Celem kampanii jest przekonanie Hiszpanów do stosowania „prospołecznych” kart Tarjeta Bancaja ONG emitowanych przez bank Bancaja. Połowę zysków z transakcji realizowanych przy pomocy tej karty bank przeznacza na potrzeby organizacji pozarządowych wskazanych przez klientów.
Kreacje kampanii wykonano techniką fotomontażu. Znak graficzny przesuwanej w terminalu karty nakłada się kolejno na ponton – płynący do ludzi porwanych przez wzburzoną rzekę, awionetkę – lecącą nad płonącym lasem oraz karetkę pogotowia – sunącą po zgliszczach zburzonego miasta.
Kampanię przygotowała agencja Remo. Kampania ruszyła w Hiszpanii w lutym 2012 r.
M. Dembińska
————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Z projektowego punktu widzenia kampania jest bardzo prosta i czytelna. Asocjacje wydawać by się mogły wręcz oczywiste – użytkownik karty niesie pomoc. Plakaty są spójne, a na tle fotograficznych katastrof rysunek dloni przeciągajacej kartę jest bardzo sugestywny. Warstwa tekstowa jest jenak zbyt mało widoczna, by jednoznacznie stwierdzić o co chodzi w kampanii.
Borys Włoczkowski
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
14.07.2022
Wojna nie robi sobie wakacji
-
13.07.2022
Fast fashion jest jak fast food
-
12.07.2022
Ślepota smartfonowa