9 listopada br. w domu handlowym VitkAc w Warszawie odbył się Dzień bez podróbek – wydarzenie edukacyjno-modowe, stanowiące część akcji „Bądź oryginalna! Nie kupuj podróbek”. Organizatorem imprezy, jak i całej kampanii, jest portal modnaulica.pl. Ideę projektu poparli projektanci, celebryci oraz znawcy mody.
Dzień bez podróbek jest częścią projektu na rzecz przeciwdziałania kupowaniu podrobionych ubrań, dodatków czy biżuterii polskich i światowych marek modowych oraz promocji dokonywania świadomego wyboru oryginalnych produktów. Spotkanie rozpoczął wykład specjalistów z Departamentu Badań Znaków Towarowych Urzędu Patentowego RP. W wykładzie pt. „Prawne możliwości walki z podróbkami” Elżbieta Dobosz i Ewa Węgielska-Święcicka wyjaśniały między innymi, czym różni się podróbka od inspiracji oraz zaprezentowały najczęściej podrabiane motywy oraz znaki towarowe. Następnie uczestnicy mieli okazję zapoznać się z metodami walki z fałszywkami w serwisie aukcyjnym Allegro i porozmawiać na temat Programu Współpracy w Ochronie Praw tego największego (15 mln. aukcji dziennie) miejsca sprzedaży internetowej. Z kolei mec. Agnieszka Przyborska-Bojanowska opowiadała o towarach podrabianych jako najczęstszej formie naruszeń praw własności intelektualnej, a następnie odpowiadała na pytania zebranych.
Uczestnicy Dnia bez podróbek mieli także okazję wysłuchać wykładu Mateusza Motyczyńskiego, dyrektora generalnego LILOU oraz wystąpienia przedstawicieli marki ORSAY. Całości merytorycznej części imprezy dopełniła porównawcza prezentacja produktów marek oryginalnych i ich kopii, podczas której goście mieli okazję obejrzeć obie wersje tego samego modelu butów czy torebek oraz spróbować rozpoznać tę prawdziwą.
Przybyli goście mieli okazję dokonać zakupów z asortymentu domu handlowego VitkAc z 20%-owym rabatem. Uczestnicy mieli możliwość także po raz pierwszy zobaczyć projekty z limitowanej kolekcji przygotowanej przez twórców specjalnie na rzecz akcji „Bądź oryginalna!”. Podczas imprezy odbyła się także premiera spotu promującego kampanię, w którym udział wzięli sami projektanci.
W VitkAcu w piątkowe popołudnie pojawili się m.in. Joanna Horodyńska, Edyta Herbuś, Sonia i Maja Bohosiewicz, Sylwia Gliwa, Beata Sadowska, Małgosia Kotlonek (GOSHICO), Karina Królak, Angela Brejt (Trash), Olga Guzik (Unikke Design), Monika Kinal (mostrami.pl), Robert Kupisz czy Michael Hekmat (Blessus).
Od 9 listopada do końca 31 grudnia br. będzie emitowany w TVN Player jako preroll i midroll w wybranych programach i serialach, będzie także promowany w kanałach social media organizatora oraz partnerów akcji.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
11.01.2023
Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.01.2023
Przewodnik po miejscach idealnych na spacer dostępny online
-
16.12.2022
Klub Gaja przypomina: nie kupuj żywych karpi!