9 listopada br. w domu handlowym VitkAc w Warszawie odbył się Dzień bez podróbek – wydarzenie edukacyjno-modowe, stanowiące część akcji „Bądź oryginalna! Nie kupuj podróbek”. Organizatorem imprezy, jak i całej kampanii, jest portal modnaulica.pl. Ideę projektu poparli projektanci, celebryci oraz znawcy mody.
Dzień bez podróbek jest częścią projektu na rzecz przeciwdziałania kupowaniu podrobionych ubrań, dodatków czy biżuterii polskich i światowych marek modowych oraz promocji dokonywania świadomego wyboru oryginalnych produktów. Spotkanie rozpoczął wykład specjalistów z Departamentu Badań Znaków Towarowych Urzędu Patentowego RP. W wykładzie pt. „Prawne możliwości walki z podróbkami” Elżbieta Dobosz i Ewa Węgielska-Święcicka wyjaśniały między innymi, czym różni się podróbka od inspiracji oraz zaprezentowały najczęściej podrabiane motywy oraz znaki towarowe. Następnie uczestnicy mieli okazję zapoznać się z metodami walki z fałszywkami w serwisie aukcyjnym Allegro i porozmawiać na temat Programu Współpracy w Ochronie Praw tego największego (15 mln. aukcji dziennie) miejsca sprzedaży internetowej. Z kolei mec. Agnieszka Przyborska-Bojanowska opowiadała o towarach podrabianych jako najczęstszej formie naruszeń praw własności intelektualnej, a następnie odpowiadała na pytania zebranych.
Uczestnicy Dnia bez podróbek mieli także okazję wysłuchać wykładu Mateusza Motyczyńskiego, dyrektora generalnego LILOU oraz wystąpienia przedstawicieli marki ORSAY. Całości merytorycznej części imprezy dopełniła porównawcza prezentacja produktów marek oryginalnych i ich kopii, podczas której goście mieli okazję obejrzeć obie wersje tego samego modelu butów czy torebek oraz spróbować rozpoznać tę prawdziwą.
Przybyli goście mieli okazję dokonać zakupów z asortymentu domu handlowego VitkAc z 20%-owym rabatem. Uczestnicy mieli możliwość także po raz pierwszy zobaczyć projekty z limitowanej kolekcji przygotowanej przez twórców specjalnie na rzecz akcji „Bądź oryginalna!”. Podczas imprezy odbyła się także premiera spotu promującego kampanię, w którym udział wzięli sami projektanci.
W VitkAcu w piątkowe popołudnie pojawili się m.in. Joanna Horodyńska, Edyta Herbuś, Sonia i Maja Bohosiewicz, Sylwia Gliwa, Beata Sadowska, Małgosia Kotlonek (GOSHICO), Karina Królak, Angela Brejt (Trash), Olga Guzik (Unikke Design), Monika Kinal (mostrami.pl), Robert Kupisz czy Michael Hekmat (Blessus).
Od 9 listopada do końca 31 grudnia br. będzie emitowany w TVN Player jako preroll i midroll w wybranych programach i serialach, będzie także promowany w kanałach social media organizatora oraz partnerów akcji.
zobacz także
-
13.11.2025Wydarzenia
„6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025
-
03.10.2025Wydarzenia
Weekend Adopcji Mars i TOZ
-
01.10.2025Wydarzenia
Rusza system kaucyjny! Na czym polega?
-
19.09.2025Wydarzenia
IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!
-
17.09.2025Wydarzenia
Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra
-
10.09.2025Wydarzenia
Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę


