Pod hasłem „Dajemy szansę” ruszyła wspólna akcja Fundacji Batorego i firmy Unilever Polska, której celem jest dofinansowanie stypendiów dla uczniów szkół ponadpodstawowych z małych miejscowości.
W świetle statystyk, tylko 15% młodzieży ze wsi i miasteczek (do 20 tysięcy mieszkańców) kończy studia z dyplomem magistra. Istotną przeciwnością dla tych młodych ludzi jest trudna sytuacja materialna, dlatego wszelkie wsparcie finansowe jest dla nich bardzo ważne. Naprzeciw temu problemowi wychodzi Fundacja Batorego z realizowanym od 2001 roku programem Równe Szanse. Program współtworzony jest przy współpracy Fundacji i środowisk lokalnych (obecnie Fundacja współpracuje z 38 lokalnymi organizacjami pozarządowymi). W przeciągu minionych lat pomocy finansowej udzielono przeszło 10 tysiącom stypendystów – uczniom gimnazjów i liceów. Każdy z nich w zamian za pomoc materialną zaangażował się w działalność na rzecz społeczności lokalnej.
Zainaugurowana 4 sierpnia kampania społeczna ma na celu promocję prowadzonego przez Fundację Batorego programu Równe Szanse i potrwa do połowy października. Podczas trwania akcji część dochodów ze sprzedaży produktów marek Unilever (np. Dove, Rexona czy Clear) zostanie przekazana na poczet funduszu programu. W tym czasie prowadzona będzie także szeroko zakrojona kampania promocyjna – w telewizji, prasie, internecie oraz punktach sprzedaży. Konsumenci będą mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie z główną nagrodą finansową w wysokości 3000zł na cele edukacyjne.
Na potrzeby akcji uruchomiona została także strona www.dajemyszanse.pl z informacjami i materiałami dotyczącymi wspólnych działań Fundacji Batorego i firmy Unilever. Na stronie znaleźć można również profile byłych stypendystów, którym program Równe Szanse pozwolił na lepszy start życiowy i osiągnięcie sukcesu.
E. Janota
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary