Prezerwatywy nie są dla kotków
Kot Smutley radośnie i spontanicznie uprawia seks z każdym, kogo napotka na swej drodze. Rybka, trzy foki czy słonica – dla Smutley’a nie stanowi to różnicy, stosowaniem zabezpieczeń również nie zaprząta sobie głowy. Tyle, że jak przestrzega potencjalnych naśladowców, hasło francuskiej kampanii „Gettin’ tail”, której Smutley jest bohaterem: „He’s got nine lives. You only have one. Protect yourself” ("On ma dziewięć żyć. Ty masz tylko jedno. Zabezpieczaj się").
Estetyka kreacji utrzymana jest klimacie lat dwudziestych – skojarzenia z kotem Feliksem, postacią stworzoną przez Pata Sullivana w 1919 roku, nie są przypadkowe. Tłem dla erotycznych przygód wesołego kotka jest piosenka „Bad reputation”, znany przebój Joan Jett i Blackhearts z lat 80.
Kreskówka ze Smutley’em powstała w ramach szeroko zakrojonej kampanii “Sex condoms and cartoons” (Seks, prezerwatywy i kreskówki) realizowanej przez agencję Goodby Silverstein & Partners. Składają się na nią prasowe, telewizyjne i internetowe kreacje, w których humor ma przełamać zakłopotanie, towarzyszące często rozmowie na temat zabezpieczenia.
Zleceniodawcą kampanii jest istniejąca od 1984 roku organizacja AIDES. Jej głównym celem jest wspieranie nosicieli wirusa HIV oraz osób chorych na AIDS oraz zwiększanie świadomości społeczeństwa w tym temacie. Organizacja ma już na koncie kilka znanych i nagrodzonych kampanii na rzecz bezpiecznego seksu. Podobnie jak w przypadku filmu ze Smutley’em, poprzednie kreacje również nie miały na celu straszenia śmiertelnymi statystykami, lecz w zabawnej i odważnej formie, zachęcały do używania prezerwatyw.
Obecnie na świecie żyje ponad 33 miliony ludzi zakażonych wirusem HIV i liczba ta wciąż rośnie (w samej Francji jest to około 150 tysięcy osób). Według danych WHO, używanie prezerwatyw zmniejsza ryzyko zakażenia HIV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową nawet o 95%.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem