Centrum UNEP/GRID-Warszawa zachęca do zmiany swoich codziennych nawyków i przyzwyczajeń w taki sposób, by zmniejszać ślad klimatyczny poszczególnych osób i ich gospodarstw domowych. Wyjmowanie ładowarek z gniazdka, rezygnacja z używania trybu „stand by” czy racjonalne zakupy – każdy może zdecydować, co konkretnie zrobi, by chronić środowisko naturalne. Wiele indywidualnych, pozornie drobnych wyborów, których codziennie dokonują miliardy ludzi na Ziemi, bezpośrednio przekłada się na tempo zmian klimatycznych – wyjaśniają organizatorzy akcji.
Wprowadzając w swoje codzienne życie niewielkie zmiany możemy realnie chronić przyrodę – przekonuje Małgorzata Konkol, koordynator kampanii. Wbrew pozorom nie potrzeba heroicznych wyrzeczeń. Wystarczy np. zadbać o uszczelnienie kranu czy pamiętać, że baterie nie mogą trafiać do kosza z innymi domowymi śmieciami – dodaje.
Na portalu www.ekoprezent.org udostępniane są materiały edukacyjne dotyczące zmian klimatycznych. Można obejrzeć tematyczne animacje, zagrać w e-gry czy pobrać demotywatory. Co tydzień na stronie kampanii będą pojawiać się kolejne ekogadżety – m.in. ekokrzyżówki, dzwonki na telefon, minikomiksy. W planach są także porady ekspertów i konkursy.
Wiosną można będzie uczestniczyć w fotokonkursie „Mój ekodzień” i pokazać, jak w praktyce wygląda realizacja ekopostanowień. Najciekawsze zdjęcia zostaną pokazane na wystawie, którą będzie można obejrzeć w wybranych centrach handlowych. Kampanię podsumuje piknik edukacyjny zaplanowany na koniec czerwca br.
Firmy, które w swoich strategiach odpowiedzialnego biznesu szczególny nacisk kładą na kwestie związane z ochroną środowiska mają możliwość aktywnego włączenia się w kampanię m.in. poprzez udział w seminariach dla kadry zarządzającej i szkoleniach pracowników z zakresu ekojazdy. Firmy partnerskie kampanii otrzymają także materiały edukacyjne dla swoich pracowników.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska