logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Prestiż podnoszą wąsy
06.10.2010
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Prestiż podnoszą wąsy



Jeśli mężczyzna chce promować dbałość o zdrowie wśród innych mężczyzn, powinien w listopadzie zapuścić wąsy. Wąsaty listopad to movember – połączenie słów moustache, move i november.

Pomysł pojawił się w 2003 roku w Australii, gdzie Fundacja Movember współpracuje z dwiema organizacjami: Prostate Cancer Foundation of Australia (PCFA) oraz beyondblue, zajmującą się problemem depresji. Oficjalne kampanie obejmują sześć krajów: Australię, Kanadę, Irlandię, Nową Zelandię, Wielką Brytanię oraz Stany Zjednoczone, w których co roku w listopadzie prowadzona jest szeroko zakrojona akcja dotycząca zdrowia mężczyzn. Obecnie ruch liczy sobie ponad 255 tysięcy Mo Braci, a także licznych ambasadorów akcji – w 2010 roku funkcję tę objął Jesse Hughes z zespołu Eagles of Death Metal. Oprócz oficjalnych kampanii inicjatywa rozwija się samoistnie także w innych krajach. W Polsce zainicjowali ją w zeszłym roku lubelscy studenci, którzy założyli grupę Movember Polska w ramach brytyjskiej akcji.

Ruch Movember zatacza coraz szersze kręgi na całym świecie. W Singapurze kampanię promowały humorystyczne plakaty, które zestawiały wizerunki znanych wąsaczy (jak Che Guevara, Freddie Mercury czy Salvador Dali) w wersji z zarostem i bez. Stworzono także spoty reklamowe lansujące modę na wąsy, które mają stać się symbolem rozpoznawalnym tak, jak różowa wstążka dla raka piersi. Na stronach internetowych kampanii można zaś nie tylko wesprzeć finansowo całe przedsięwzięcie, lecz także znaleźć informację na temat happeningów i imprez, czy też kupić gadżety związane z akcją.

Wszystko to służy rozpropagowaniu społecznej inicjatywy, której zasady są proste – wystarczy zarejestrować się na stronie kampanii, przez 30 dni listopada zapuszczać wąsy i w ten sposób promować zbieranie funduszy na badania nad rakiem prostaty. Do akcji włączyć się mogą także Mo Sistas, wspierające swych mężczyzn, którzy jako Mo Bros zdobywają dotacje.

Rak prostaty jest drugim po raku płuc najczęstszym nowotworem złośliwym u mężczyzn, a perspektywy leczenia zależą od jak najwcześniejszego jego wykrycia. Statystyki WHO są dla mężczyzn nieubłagane – żyją przeciętnie o kilka lat krócej niż kobiety, przodują także w większości zachorowań uznawanych za główne przyczyny zgonów w krajach rozwiniętych. Problemem jest także fakt, że o wiele mniej chętnie niż kobiety korzystają z pomocy specjalistów i najczęściej zgłaszają się do lekarza w dość zaawansowanym stadium choroby.
J. Ślusarska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 12.06.2024Kreacje / printy

    Żyję z HIV – poznaj ich historie

  • 28.05.2024slider

    Jak ruchem zmieniać umysł?

  • 16.05.2024Kreacje / printy

    Pod opieką ropuchy

  • 13.05.2024Kreacje / printy

    Kintsugi — sztuka sklejania człowieka

  • 06.05.2024Wiedza - Literatura

    Truskawki to ulubione owoce Polaków

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek