Kobiety zostają przedstawione w różnych sytuacjach. Grają w kręgle, trenują zapasy, przejmują inicjatywę w łóżku, pracują w ciąży, wymieniają opony, walczą o równe płace. „We are not better halves or worse, definitely not the weaker halves”. („Nie jesteśmy lepszymi lub gorszymi połówkami, z pewnością nie tymi słabszymi”.) Spot podkreśla jaka siła drzemie w płci pięknej i przeciwstawia się podziałom pomiędzy kobietami i mężczyznami.
Bohaterki „nie zadowolą się mniejszą częścią” praw, ale chcą uzyskać swoją „połowę” do przestrzeni, siły, edukacji, możliwości podejmowania samodzielnych decyzji, brania, dawania, dzielenia się.
Kampania zrealizowana przez agencję Creativeland Asia dla United Colors of Benetton została pierwotnie przeznaczona na rynek indyjski, gdzie problem nierówności płci jest bardzo powszechny. Transmitowana po raz pierwszy w Walentynki, zyskała tam 7 milionów odsłon na YouTube, po czym udostępniono ją na całym świecie zyskując rozgłos w Międzynarodowy Dzień Kobiet. Włoska marka jest ogromnie popularna w Indiach, zwłaszcza wśród mężczyzn, którzy mają być głównym odbiorcą kampanii dostrzegając w kobietach równe sobie partnerki. Twórcy zachęcają płeć piękną do zjednoczenia się poprzez uczestnictwo w akcji logując się na stronie internetowej http://www.unitedbyhalf.in/index#pledge-for-half lub publikując #halfie w swoich social mediach z hashtagiem #UnitedByHalf.
Katarzyna Kwiatkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym