logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  07.12.2010

Prawdziwe koszty hazardu

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Tracąc kontrolę nad sobą, zapominali o przyjęciach urodzinowych, koncertach, umówionych wizytach i innych zobowiązaniach wobec rodziny i przyjaciół. Historie mężczyzn uzależnionych od hazardu, którzy przez swój nałóg utracili w życiu coś istotnego – pieniądze i ważne wydarzenia z życia swoich bliskich – można prześledzić na specjalnej stronie „Problem gambling” zrealizowanej przez PA Department of Health w stanie Pennsylwania, w USA.

W ramach kampanii powstały również dwa spoty reklamowe, w których uzależnieni mężczyźni mówią o swoim problemie, plakaty, spoty radiowe, a nawet specjalne paragony wydawane przez bankomaty znajdujące się w pobliżu kasyn.

Autorzy kampanii przypominają, że hazard przestaje być rozrywką, kiedy zaczyna niszczyć jakąkolwiek istotną sferę w życiu człowieka. Celem kampanii jest również zwrócenie uwagi na rozmiary problemu nałogowego hazardu. Według danych dostarczonych przez autorów kampanii, obywatele USA spędzają na hazardzie więcej czasu niż na wszystkich innych rozrywkach razem wziętych. 15 milionów Amerykanów korzysta z różnego rodzaju form hazardu. Roczny przychód z ryzykowania to 70 – 100 bilionów dolarów czyli więcej niż zarabia cały amerykański przemysł rozrywkowy (włączając w to muzykę i film). Koszty społeczne nałogu są równie wysokie. Hazardziści rozwodzą się dwa razy częściej niż reszta społeczeństwa; ich dzieci są bardziej narażone na uzależnienie od różnych używek. Około 76% graczy ma zaburzenia depresyjne, a 1 na 5 podejmuje próby samobójcze. Około 65% posuwa się do podejmowania czynów karalnych, żeby zdobyć pieniądze na grę.

Na stronie kampanii można znaleźć wiele użytecznych informacji na temat tego, na czym polega uzależnienie od grania, w jaki sposób myśli i zachowuje się osoba uzależniona, na co się naraża. Strona zawiera także rady dla rodziny i przyjaciół osób uzależnionych oraz informacje na temat sposobów radzenia sobie z problemem i rodzajów leczenia. Wszyscy zainteresowani mogą zrobić sobie test diagnozujący ewentualne problemy z hazardem.
A. Koim


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Problem gambling
Czas:
2010.12.1 - 2010.12.20
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
PA Department of Health
Media:
Reklama, internet, plakaty, radio, telewizja, wydruki z bankomatów
Wykonawca:
Neiman Group
Adresaci:
Osoby uzależnione od hazardu, ich rodziny i przyjaciele
Hasło kampani:
Stop living in denial. Admit that you have a problem and get help now (Przestań żyć w zakłamaniu. Przyznaj, że masz problem i od razu zwróć się po pomoc);





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek