3,5-minutowa parodia telezakupów dla wytrwałych. "Opuścić zimną i deszczową Irlandię by podróżować całkowicie za darmo do ponad 40 pełnych przygód krajów na całym świecie?" – to interesująca oferta, a co ciekawe, jest prawdziwa i możliwa do realizacji, pod warunkiem, że jest się nauczycielem mieszkającymi w Irlandii. Czy to naprawdę "Once In A Lifetime Opportunity" (okazja trafiająca się tylko raz w życiu)?
W telezakupowym stylu, ze wszystkimi jego charakterystycznymi elementami, międzynarodowa organizacja VSO (Voluntary Services Overseas – Wolontariat Zagraniczny) komunikuje się z nauczycielami. Spot reklamowy parodiujący mało ambitne reklamy produktów z początku lat ‘90, przekazuje informację o możliwościach niesienia pomocy innym w ponad 40 krajach rozwijających się, takich jak Kambodża, Nepal, Gujana, Ghana, czy Papua i Nowa Gwinea.
Z dialogu przebiegającego pomiędzy wystylizowanym prezenterem oraz jego blond-asystentką można uzyskać komplet informacji o projekcie. VSO poszukuje nauczycieli, którzy chcieliby na rok lub dwa lata wyjechać do innego kraju i tam podzielić się swoją wiedzą dotyczącą nauczania z miejscowymi pedagogami, tak, by tamci mogli podnieść swoje kwalifikacje. VSO opłaca przelot, zakwaterowanie oraz, w wyniku porozumienia z rządem, dla obywateli Irlandii gwarantuje płacę zbliżoną do tej, który otrzymują "tubylcy". Satysfakcja, przygody, niezapomniane przeżycia i nowe przyjaźnie – gratis. Każdy zrekrutowany przez VSO nauczyciel trenował będzie 30 innych nauczycieli, którzy później pomogą zdobyć wykształcenie około 30.000 uczniów.
Od 1958 roku z VSO współpracowało około 30.000 wolontariuszy. Władze organizacji zaznaczają, że zamiast dawać pieniądze, starają się ofiarować potrzebującym swoją pracę, umiejętności, wiedzę. Ich przekazywanie ma efekt długofalowy, gdyż raz pokazane nowe możliwości czy modele postępowania są przekazywane dalej.
VSO poszukuje ludzi wieku od 25 do 75 lat posiadających specyficzne kwalifikacje, którymi są gotowi się podzielić. Oprócz nauczycieli poszukiwani są m.in. specjaliści w zakresie biznesu, komunikacji, marketingu, promocji zdrowia, walki z HIV/AIDS. Osoby, które już wzięły udział w tego typu projektach bardzo często oceniają to jako największą w życiu przygodę, w której czuli, że pomagają innym i dostają w zamian znacznie więcej, niż się spodziewali.
M.Musielak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem