logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Prawda i nieprawda o autyzmie
03.04.2013
Tematy: Wydarzenia

Prawda i nieprawda o autyzmie



Fundacja SYNAPSIS rozpoczyna kampanię „Autyzm. Fakty i Mity”, która jest kontynuacją brytyjskiej akcji zainicjowanej przez National Autistic Society, największego brytyjskiego stowarzyszenia na rzecz osób z autyzmem. Jej celem jest obalenie mitów funkcjonujących w społeczeństwie na temat autyzmu, które mogą powodować m.in. opóźnienie w wykrywaniu autyzmu, czy trudności w dostępie do odpowiedniej pomocy. Akcja będzie realizowana w Polsce do końca kwietnia 2013 roku. W maju 2013 roku Fundacja SYNAPSIS przekaże ją kolejnej organizacji w Europie.

Kampania rozpoczyna się w Polsce 2 kwietnia i będzie realizowana w ramach obchodów Światowego Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu. Jeden z mitów wspólny dla obydwu krajów to przekonanie wśród społeczeństwa, że autyzm dotyka tylko dzieci, albo że wszystkie osoby z autyzmem są geniuszami. Takie założenie może mieć negatywny wpływ na życie osób z autyzmem, np. utrudniać diagnozę, rozpoznanie autyzmu czy jego leczenie.

Począwszy od 2 kwietnia przez cały miesiąc na stronie organizacji na portalu Facebook  będą publikowane mity i fakty na temat autyzmu. Każdy może wesprzeć kampanię poprzez np. „polubienie“ i/lub „udostępnienie“ postu na temat autyzmu na swoim profilu, skomentowania go, polubienia, a także zaproponowania własnego pod adresem autyzm@synapsis.org.pl.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek