Związek Firm Public Relations ogłasza zasady organizowania przetargów na usługi public relations dla klientów i agencji. Zaproponowany zbiór zasad ma ułatwić podmiotom organizującym i biorącym udział w procesach przetargowych przestrzeganie dobrych praktyk rynkowych.
Zbiór ten zawiera podstawowe zasady zarówno organizowania jak i uczestniczenia w przetargach, które zdaniem przedstawicieli Związku są zgodne z ideą odpowiedzialnego biznesu oraz obowiązującymi w Polsce przepisami prawa.
Szacujemy, że w Polsce organizowanych jest około 2 tysięcy przetargów na usługi public relations rocznie, z których tylko niewielki procent – około 8% – jest rozstrzyganych. Taki stan rzeczy jest bardzo niekorzystny dla rozwoju branży oraz samych firm poszukujących właściwego partnera w budowaniu strategii komunikacji dla swoich spółek, produktów czy usług. Chcielibyśmy, aby nasza inicjatywa została potraktowana jako podstawa do stworzenia wzorca ogólnie przyjętego postępowania i grunt do trwałego zaszczepienia dobrych obyczajów w prowadzeniu procesów przetargowych. – mówi Norbert Ofmański, Prezes ZFPR.
Jak podaje PRoto.pl, zasady dla zamawiających dotyczą m.in. liczby agencji zapraszanych do przetargów, harmonogramu przetargowego, jawności działań firm i ochrony prawnej ofert. Natomiast w zbiorze zasad skierowanym do agencji członkowskich znajdują się punkty dotyczące warunków płatności, komunikacji z zamawiającym i składania mu obietnic.
Ogłoszenie zasad przetargowych jest częścią większego projektu realizowanego przez ZFPR. W kwietniu br. odbyły się szkolenia dla pracowników agencji zrzeszonych w ZFPR prowadzone przez Martę Macke z firmy Shortlist Consulting, specjalizującej się w doradztwie z obszaru procesów przetargowych. Jeszcze przed wakacjami planowane jest rozpoczęcie dyskusji z przedstawicielami stowarzyszenia zrzeszającego pracowników działów zakupów w celu rozpoczęcia dialogu i współpracy. Kolejnym etapem jest stworzenie wspólnie z wybranymi klientami konkursu „Przetargi fair play”, który będzie promował i nagradzał najlepsze na rynku praktyki przetargowe. W przyszłym roku ZFPR zamierza uruchomić projekt skierowany do środowiska zamówień publicznych.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
23.05.2022
Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej”
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy