logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  26.04.2011

„Pozwólcie nam się przywitać”



Dzisiaj ruszyła nowa edycja akcji społecznej „Rodzić po ludzku” pod hasłem „Pozwólcie nam się przywitać”. Organizatorzy działań – „Gazeta Wyborcza”, Fundacja Rodzić po ludzku i magazyn „Dziecko” – będą m.in. promować nieprzerwany, dwugodzinny kontakt matki z dzieckiem po porodzie.

Start „Rodzić po ludzku. Pozwólcie nam się przywitać” związany jest z wprowadzeniem przez Ministerstwo Zdrowia długo oczekiwanego standardu porodu fizjologicznego, który na mocy rozporządzenia wszedł w życie z początkiem kwietnia br. Wszystkie jego zapisy odpowiadają w pełni propagowanym od 17 lat postulatom zawartym w tzw. Dekalogu Akcji „Rodzić po ludzku”. Są to m.in. nieprzerwany dwugodzinny kontakt „skóra do skóry” matki i zdrowego noworodka po porodzie, możliwość wyboru dogodnej dla siebie pozycji porodowej, możliwość przygotowania przez rodzącą i położną „planu porodu”, a także umożliwienie kobietom rodzenia poza szpitalem – w „domach narodzin” i we własnym domu.

Tegoroczną akcją organizatorzy chcą towarzyszyć wdrażaniu standardu w polskich szpitalach położniczych. Planują też rozmawiać z kobietami o ich lękach, dać im możliwości wymiany poglądów i doświadczenia, który zredukuje ich obawy.

Akcja zaplanowana jest na 2 lata. Jej pierwsze działania skupione będą na edukacji kobiet i personelu szpitali co do pierwszego kontaktu matki z dzieckiem i standardu porodu. W tym celu zorganizowane zostaną szkolenia dla lekarzy i położnych. Natomiast informacje na ten temat będą publikowane m.in. na stronach: wyborcza.pl/leczycpoludzku, eDziecko.pl i pierwszykontakt.org.

Cykle artykułów pod hasłem „Rodzić po ludzku” pojawiać się będą na łamach „Gazety Wyborczej” i magazynu „Wysokie Obcasy” w każdy ostatni weekend miesiąca, a także w każdym numerze miesięcznika „Dziecko”.

W przyszłym roku zostanie przeprowadzone, znane z wcześniejszych odsłon akcji, badanie jakości usług na oddziałach położniczych z wykorzystaniem ankiet „Rodzić po ludzku”, w których kobiety ocenią pracę szpitali. Badanie zakończy wydanie „Przewodnika po szpitalach położniczych” w grudniu 2012 r.

Organizatorzy czekają na listy kobiet: rodzic_listy@gazeta.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek