logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „Pozwólcie nam się przywitać”
26.04.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

„Pozwólcie nam się przywitać”



Dzisiaj ruszyła nowa edycja akcji społecznej „Rodzić po ludzku” pod hasłem „Pozwólcie nam się przywitać”. Organizatorzy działań – „Gazeta Wyborcza”, Fundacja Rodzić po ludzku i magazyn „Dziecko” – będą m.in. promować nieprzerwany, dwugodzinny kontakt matki z dzieckiem po porodzie.

Start „Rodzić po ludzku. Pozwólcie nam się przywitać” związany jest z wprowadzeniem przez Ministerstwo Zdrowia długo oczekiwanego standardu porodu fizjologicznego, który na mocy rozporządzenia wszedł w życie z początkiem kwietnia br. Wszystkie jego zapisy odpowiadają w pełni propagowanym od 17 lat postulatom zawartym w tzw. Dekalogu Akcji „Rodzić po ludzku”. Są to m.in. nieprzerwany dwugodzinny kontakt „skóra do skóry” matki i zdrowego noworodka po porodzie, możliwość wyboru dogodnej dla siebie pozycji porodowej, możliwość przygotowania przez rodzącą i położną „planu porodu”, a także umożliwienie kobietom rodzenia poza szpitalem – w „domach narodzin” i we własnym domu.

Tegoroczną akcją organizatorzy chcą towarzyszyć wdrażaniu standardu w polskich szpitalach położniczych. Planują też rozmawiać z kobietami o ich lękach, dać im możliwości wymiany poglądów i doświadczenia, który zredukuje ich obawy.

Akcja zaplanowana jest na 2 lata. Jej pierwsze działania skupione będą na edukacji kobiet i personelu szpitali co do pierwszego kontaktu matki z dzieckiem i standardu porodu. W tym celu zorganizowane zostaną szkolenia dla lekarzy i położnych. Natomiast informacje na ten temat będą publikowane m.in. na stronach: wyborcza.pl/leczycpoludzku, eDziecko.pl i pierwszykontakt.org.

Cykle artykułów pod hasłem „Rodzić po ludzku” pojawiać się będą na łamach „Gazety Wyborczej” i magazynu „Wysokie Obcasy” w każdy ostatni weekend miesiąca, a także w każdym numerze miesięcznika „Dziecko”.

W przyszłym roku zostanie przeprowadzone, znane z wcześniejszych odsłon akcji, badanie jakości usług na oddziałach położniczych z wykorzystaniem ankiet „Rodzić po ludzku”, w których kobiety ocenią pracę szpitali. Badanie zakończy wydanie „Przewodnika po szpitalach położniczych” w grudniu 2012 r.

Organizatorzy czekają na listy kobiet: rodzic_listy@gazeta.pl








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek