logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pożar w papierosie
19.07.2009
Tematy: Kampanie, Australia, Ekologia i środowisko

Pożar w papierosie



Lasy w wielkim papierosie przypominają o ostrożnym obchodzeniu się z niedopałkami. Australię stosunkowo często nawiedzają pożary. W wyniku ostatnich, z lutego br., życie straciło 210 osób i spłonęło ponad 2000 domów. Przyczyną takich tragedii jest często człowiek, a konkretnie niedopałek papierosa, rzucony beztrosko na wysuszoną ziemię.

W lipcu Australijskie Stowarzyszenie ds. Bezpieczeństwa Przeciwpożarowego, odpowiedzialne za edukację i zapobieganie pożarom i ich skutkom, we współpracy z agencją 303 Group, zorganizowało akcję pod hasłem "Save lives. Stub it out." (Uratuj życia. Zgaś papierosa.), która miała uświadomić, jak wielkie szkody może spowodować jeden niedopałek papierosa.

Na reklamach pokazano bliski kadr palącego się papierosa, który przez ten zabieg wygląda jakby miał wielki rozmiar. Na pierwszy rzut oka wygląda normalnie, ale po przejrzeniu się widać, że jego czubek to ogromny pożar: palące się lasy, domy i zwierzęta uciekające przed ogniem.

Scott Williams, dyrektor generalny FPA Australia, powiedział: – Niedopałek papierosa, wyrzucony przez okno samochodu był odpowiedzialny za utratę życia przez jednego człowieka i spłonięcie 50 domów w Bedingo podczas „Czarnej Niedzieli”. Jeśli ten plakat sprawi, że chociaż jedna osoba zatrzyma się i pomyśli zanim wyrzuci niedopałek, możemy zapobiec kolejnej tragedii.
K. Kamińska



Nazwa kampanii:
Stub
Czas:
2009.7.14 - 2009.7.31
Nadawca:
Fire Protection Association Australia (FPA Australia)
Media:
Plakaty
Wykonawca:
303 Group Pty Ltd
Adresaci:
Ludzie palący papierosy
Hasło kampani:
Save lives. Stub it out.





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek