logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  11.01.2018

Powstrzymać młodzież przed spalonym startem!



Codziennie w Polsce papierosa po raz pierwszy próbuje 500 nieletnich chłopców i dziewcząt. W skali roku to 180 tys. młodocianych, którzy wypalają rocznie ok. 4 mld sztuk papierosów. Niewielu z nich zastanawia się nad konsekwencjami palenia.

Kampania społeczna „Nie spal się na starcie” ma na celu powstrzymanie młodych osób od sięgnięcia po pierwszego papierosa. Organizatorem akcji jest Fundacja Aflofarm, której jednym z głównych obszarów działań jest walka z nikotynizmem. Główna osią kampanii jest edukacyjny film przygotowany z ambasadorami inicjatywy oraz powstała strona www.niespalsienastarcie.pl .

Nie spal się na starcie – kampania społeczna

Codziennie w Polsce 500 nastolatków zaczyna palić. Rocznie to aż 180 tysięcy nowych ofiar nałogu. Nie pozwólmy młodym ludziom wpaść w jego sidła. Wspólnie przekonajmy ich, by Nie Spalili się na Starcie! Przyłącz się do akcji i udostępnij post swoim znajomym.

Opublikowany przez Nie spal się na starcie na 11 stycznia 2018

– Palenie papierosów powoduje tym gorsze zmiany w organizmie, im człowiek jest młodszy. Niektóre skutki palenia ujawniają się bardzo szybko. Zazwyczaj po pierwszym zaciągnięciu się dymem nastolatek zaczyna kaszleć – to oznaka obrony organizmu przed szkodliwymi substancjami – mówi prof. Adam Fronczak, kierownik Zakładu Zdrowia Publicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, ekspert merytoryczny kampanii „Nie spal się na starcie”.

Apelując do młodzieży w wieku 12-16 lat, twórcy „Nie spal się na starcie” przekonują, iż papierosy są substancją uzależniającą, która może zniszczyć talent, w jakiekolwiek dziedzinie. By podkreślić przekaz kampanii, do udziału w niej, zaproszono znanych i lubianych idoli nastolatków.

  

Ambasadorami akcji są Natalia Lesz (piosenkarka i aktorka) Siostry ADiHD (prezenterki 4Fun.tv właścicielki marki Fit and Jump), Izabella Krzan (Miss Polonia) Jan Dratwicki (Mister Polski) Maciej „Gleba” Florek (juror You Can Dance, tancerz i choreograf). Wraz z celebrytami przygotowano edukacyjny film tworzony we współpracy z Discovery Networks CEEMEA.

Film podzielony jest na 7 segmentów, a każdy z nich dotyka innego problemu związanego z paleniem papierosów. Występujący w nagraniu ambasadorzy akcji ukazują problemy, z jakimi to muszą borykać się palacze tj. utrata zdrowia, zła kondycja czy negatywny wpływ na otoczenie. Fundacja Aflofarm przygotowała także spot promocyjny kampanii, który emitowany będzie w telewizji od połowy stycznia. Inauguracja kampanii oraz filmu edukacyjnego odbyła 10 stycznia 2018 roku w Warszawie

 

W ramach programu „Nie spal się na starcie” powstała również edukacyjna strona internetowa – http://www.niespalsienastarcie.pl. Znajdują się na niej m.in. materiały dla młodzieży oraz nauczycieli, nagrania filmowe oraz oferta atrakcyjnego konkursu. W ramach głównej nagrody przewidziano 10 tys. zł oraz kamery Go Pro. Zapraszając młodzież do udziału w inicjatywie, Fundacja Aflofarm promuje zdrowy tryb życia bez uzależnienia od papierosów, które w znaczący sposób mogą wpłynąć na rozwój, zdrowie i życie młodych ludzi.

Poprzez swoją działalność Fundacje Aflofarm chce także wspierać badania i inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju nauki w dziedzinie ochrony zdrowia i jakości życia przyszłych pokoleń Polaków. Kampania „Nie spal się na starcie” swoim zasięgiem obejmie kluczowe media: prasę, telewizję, radio oraz media społecznościowe m.in. Facebooka.

Patronat honorowy nad kampanią objął Minister Edukacji Narodowej, Instytut Zdrowia Narodowego Centrum Zdrowia Publicznego i Higieny, Centrum Onkologii-Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna

Koncepcja, strategia i kreacja zostały przygotowane przez Fundację Aflofarm. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Starcom.

młodzież   |  palenie   |  Fundacja Aflofarm   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek