W niedzielę, 6 października, zakończyła się akcja społeczna Greenpeace „Adoptuj Pszczołę” (www.adoptujpszczole.pl). W miesiąc udało się zebrać fundusze na budowę 100 tzw. „hoteli” dla pszczół i owadów zapylających w polskich miastach. Projekt był kolejną odsłoną kampanii „Przychylmy Pszczołom Nieba”, mającej na celu ochronę pszczół miodnych i owadów zapylających, które masowo wymierają m.in. w wyniku chemizacji rolnictwa, zmian klimatycznych, chorób oraz niszczenia siedlisk.
W ramach projektu „Adoptuj Pszczołę”, 5 września 2013 roku, Greenpeace otworzył specjalną stronę internetową, na której można było „adoptować pszczołę” i w ten sposób wesprzeć projekt. Każda sfinansowana „adopcja” odsłaniała jednocześnie fragment obrazka Tadeusza Baranowskiego, autora znanych historii obrazkowych, jak „Antresolka Profesorka Nerwosolka”, czy „Skąd się bierze woda sodowa”. Celem było uzbieranie pieniędzy na budowę 100 hoteli i odsłonięcie całego obrazka. Hotel dla owadów zapylających to specjalna konstrukcja wybudowana, by stworzyć schronienie i miejsce do rozmnażania się owadów zapylających.
W ciągu pierwszej doby udział w kampanii wzięło niemal 2500 osób, przez miesiąc wpłat dokonało 5100 osób, wpłacając średnio 15,6 zł. Z 40 tys. użytkowników, którzy odwiedzili stronę, wpłat dokonał co 9 odwiedzający. Przez miesiąc uzbierano 80 tys. złotych.
Podczas 4 tygodni trwania kampanii „Adoptuj Pszczołę”, odbył się szereg wydarzeń towarzyszących, w tym otwarcie pierwszego hotelu na warszawskim Polu Mokotowskim, którego dokonał aktor Marcin Bosak, a także „Rowerowy Taniec Dzikich Zapylaczy”, czyli rowerowy przejazd w strojach pszczół i owadów zapylających. W akcję włączył się szereg popularnych osób, takich jak Paulina Przybysz, Marika, Natalia Przybysz, Agnieszka Kręglicka, Zbigniew Wodecki, komiksowy bohater Jeż Jerzy oraz liczne stowarzyszenia i inicjatywy, takie jak tobee.pl , Zmiana Organizacji Ruchu i Cohabitat. Partnerem projektu był dystrybutor filmowy Against Gravity, który na cele kampanii zdecydował się przekazać złotówkę od sprzedanego biletu na film dokumentalny „Więcej niż miód”, w ramach którego premiery miał miejsce charytatywny koncert Rity Pax (nowy projekt Pauliny Przybysz).
Projekt graficzny strony www.adoptujpszczole.pl wykonała Marianna Wybieralska, ilustracje Tadeusz Baranowski, za rozwiązania IT odpowiadała Mashup Media sp. z o.o., a public relations poprowadziła agencja Steinke Communications.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska
-
17.01.2025
Lisner wycofuje jaja z chowu klatkowego ze wszystkich swoich produktów
-
16.01.2025
Trwa nabór zgłoszeń do raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2024. Dobre praktyki”
-
15.01.2025
Pustułki w zakładach Cemex Polska: udany sezon lęgowy 2024
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry