Zakończyła się 7. edycja ogólnopolskiej Kampanii Ładnego Pisania organizowanej przez Fundację Polska Przedsiębiorcza wraz z marką Parker. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem zanikania sztuki odręcznego pisania, szczególnie wśród młodzieży szkolnej oraz propagowanie zwyczaju pisania wiecznym piórem. Jak przekonują organizatorzy umiejętność kaligrafowania kształtuje, zwłaszcza w młodych ludziach, wiele ważnych cech – samodyscyplinę, cierpliwość, pracowitość. Jednym z elementów akcji jest konkurs ładnego pisania, skierowany do gimnazjalistów i uczniów szkół podstawowych.
Dziesięcioro najładniej piszących uczniów w Polsce – jak się okazało samych uczennic, wybranych z ponad 2.500 tysiąca uczniów – podczas finałowej gali kampanii wzięło udział w dogrywce o tytuł „Najładniej Piszącego Ucznia 2009 roku”. Laureatka konkursu Joanna Frankiewicz otrzymała stypendium w wysokości 5 tys.zł, przyznane na 10 miesięcy, wieczne pióro marki Parker oraz statuetkę.
Jury nagrodziło również nauczycielki, których uczniowie najaktywniej włączyli się w akcję.
W czerwcu br. organizatorzy Kampanii Ładnego Pisania powołali do życia Koło Propagatorów Piór zrzeszające nauczycieli, którzy aktywnie wspierają kaligrafię wśród swoich uczniów, a także osoby promujące swoją postawą pisanie odręczne. Koło włączone zostało w strukturę Klubu Miłośników i Kolekcjonerów Piór, działającego od 1989 r.
Ambasadorem kampanii jest Maciej Stuhr. Patronat nad akcją objęli m.in. minister edukacji narodowej Katarzyna Hall, Rada Języka Polskiego oraz prezydium Polskiej Akademii Nauk.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!