logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Powitanie w stylu Bollywood
29.05.2014
Tematy: Kampanie, Indie, Komunikacja w rodzinie, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym

Powitanie w stylu Bollywood

Your browser does not support the video tag.


W hinduskiej rodzinie trwają przygotowania do przyjazdu drugiej połówki syna. Jest to pierwsza wizyta, dlatego wszyscy członkowie rodziny są podekscytowani. Syn wyjeżdża po gościa. Kiedy cała rodzina czeka przed domem, syn wychodzi z samochodu, a za chwilę wychodzi też jego partner – mężczyzna. Na twarzach członków rodziny pojawia się konsternacja. Muzyka gra wolniej, czuje się napięcie. Wszyscy obawiają się reakcji najstarszego pokolenia. Matka, na początku bardzo zdziwiona i zmieszana, w końcu uśmiecha się do syna i jego partnera, a cała rodzina podbiega wesoło i zaczyna się przyjęcie, na którym wszyscy bawią się przednio.

Klip video „The Welcome” („Powitanie”) jest pierwszym klipem w stylu Bollywood w obronie praw osób z grupy LGBT. W klipie wystąpiła bollywoodzka gwiazda i miss Indii Celina Jaitly.

Geje nie są częstymi bohaterami bolywoodzkich filmów i teledysków. Według Celiny Jaitly w Indiach geje przedstawiani są w kontekście komicznym albo w kampaniach dotyczących problemu zakażenia HIV. Inaczej jest w kampanii "Free & Equal" ("Wolny i równy"). Celem kampanii jest zmiana nastawienia mieszkańców Indii do lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transseksualnych – klip pokazuje akceptację i brak uprzedzeń.

Klip jest transmitowany w telewizji indyjskiej. Jest też dostępny w internecie, a soundtrack jest grany w indyjskim radiu. Na YouTube można obejrzeć spot z napisami w językach takich jak arabski, chiński, angielski, francuski, rosyjski i hiszpański.

Katarzyna Łabuś



Nazwa kampanii:
Free & Equal
Czas:
2014.4.29
Nadawca:
United Nations High Commissioner for Human Rights
Media:
Telewizja, radio, internet
Adresaci:
Mieszkańcy Indii negatywnie nastawieni do osób LGBT





13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek