Powiedz „piersi” – zanim powie o nich rak
Wychodząc naprzeciw społecznemu tabu, kreatorzy akcji „Powiedz #Piersi. Ratuj życie” chcą oswoić kobiety w Singapurze z ich własnymi piersiami i przełamać opór przed używaniem wstydliwego im słowa „pierś”. O tym jak „nieswojo” z biustem czują się kobiety nagrano video – bazując na zainicjowanym społecznym eksperymencie. Za kampanię odpowiadają Fundacja Singapore Breast Cancer Foundation (BCF) oraz agencja DDB Group Singapore. Inicjatywę realizowano w ramach Miesiąca świadomości na temat raka piersi – Breast Cancer Awareness Month -BCAM
Opublikowany przez Breast Cancer Foundation Czwartek, 20 grudnia 2018
Fundacja Singapore Breast Cancer Foundation (BCF) zajmująca się profilaktyką i podnoszeniem świadomości na temat chorób nowotworowych u kobiet, zapraszając do współpracy najczęściej nagradzaną agencją marketingową w Singapurze – DDB Group Singapore – przedstawiała społeczną kampanię „Say #Brest. Save lives.” Powiedz #Piersi. Ratuj życie.
Akcja jest kierowana do mieszkańców Singapuru, a inspiracją do jej stworzenia było społeczne tabu. W Singapurze słowo ”piersi’’ okazuje się być wstydliwe, wywołuje skrępowanie i trudne uczucia. Fundacja wykorzystując ten dyskomfort mieszkańców przeprowadziła eksperyment społeczny, którego wynikiem jest film wideo wykorzystany w kampanii.
Początkiem kampanii była przeprowadzona online ankieta z 300 respondentami w Singapurze. Badanie wykazało, że 1 na 2 mieszkańców Singapuru uważa, że słowo „piersi” wiąże się z napiętnowaniem. Fundacja wyruszyła na ulicę, aby przeprowadzić mały eksperyment i poprosiła mieszkańcow, aby powiedzieli słowo '’piersi” przed kamerą. W nagraniu uchwyciła ich szczere, naturalne reakcje.
Cała kampania składała się z dwóch faz. Pierwsza to wspomniany film udostępniany za pośrednictwem mediów społecznościowych – m.in. na Facebooku. W drugiej fazie publiczność została poproszona o czynny udział w kampanii poprzez wysłanie wideo z nagraną wypowiedzią ”piersi”.
Realizatorzy projektu chcą zachęcić społeczność Singapuru do otwierania się na tematykę raka piersi i przyczynić do szerzenia wiedzy o tej chorobie wśród bliskich aby pomóc w jej wczesnym wykrywaniu.
Do rozpowszechnienia kampanii wykorzystano głównie media społecznościowe takie jak Instagram czy Facebook. Przygotowano również plakaty (umieszczane między innymi w środkach komunikacji miejskiej).
Celem kampanii było zniwelowanie dyskomfortu jaki odczuwają Singapurczycy wypowiadając słowo ‘’piersi’’. Przez przyzwyczajenie społeczności do mówienia tego słowa bez uczucia skrepowania, kreatorzy akcji zachęcają również do otwartego dialogu na temat raka piersi. Zamysłem twórców, kampania miała wywołać ruch narodowy. Chcąc wypełnić lokalny świat mediów społecznościowych pozytywnym odbiorem piersi, Fundacja Singapore Breast Cancer Foundation (BCF) miała nadzieję uświadamiać o powadze raka i koniecznej profilaktyce – badaniu piersi.
Szczegółowe informacje o działaniach Fundacji znajdują się na stronie TUTAJ oraz w social mediach
Opublikowany przez Breast Cancer Foundation Niedziela, 29 marca 2015
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu