logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Poszukiwani do niemarnowania
09.02.2016
Tematy: Wydarzenia

Poszukiwani do niemarnowania



Federacja Polskich Banków Żywności uruchamia kampanię społeczną zachęcającą do wolontariatu w Bankach Żywności oraz organizacjach współpracujących z Bankami Żywności.

Blisko połowa marnowanego jedzenia w Unii Europejskiej, czyli 42% pochodzi z gospodarstw domowych – podaje Komisja Europejska. W Polsce 60% badanych osób przyznaje się do wyrzucania żywności. Co szósty badany Polak przyznaje, że marnowanie jest istotnym problemem. Tymczasem w Polsce marnowane jest 9 mln ton jedzenia. 

Polska znajduje się na 5. miejscu wśród krajów UE o najwyższym poziomie strat. Obywatele mogą ograniczać ilość wyrzucanego jedzenia w swoich domach, ale również wspierać działalność organizacji charytatywnych zajmujących ograniczaniem marnowania żywności, np. zostając wolontariuszami Banków Żywności.

Potrzebujemy wielu rąk do pracy. Chcemy przekonać do takiej formy pomocy głównie osoby w dojrzałym wieku, o nieco większej ilości wolnego czasu. Pomagać można w bardzo różny sposób – w Bankach Żywności lub współpracować z organizacjami partnerskimi. Zależy nam, aby pokazać, że wolontariusze w realny sposób przyczyniają się do zmniejszenia ilości marnowanej żywności – mówi Marek Borowski, prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Ze statystyk wynika, że wolontariuszami są to głównie osoby młode – do 26. roku życia, najczęściej z wyższym wykształceniem. Jednak najbardziej pożądaną grupą są osoby obecnie przebywające na emeryturze, które pragną aktywnie spędzić wolny czas. Motywacją dla wolontariuszy są głównie: uczucie empatii oraz potrzeba bycia pomocnym, a nierzadko także czerpanie przyjemności z pomagania i możliwość zawarcia ciekawych znajomości. 60% Polaków nie uczestniczy aktywnie i nie angażuje się w tę strefę życia społecznego. Istnieje powszechne przeświadczenie, że misja niesienia pomocy dotyczy osób, które są obdarzone wyjątkowymi predyspozycjami (według badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Klon/Jawor).

Federacja Polskich Banków Żywności to 32 Banki Żywności działające na ternie całego kraju. W swojej codziennej pracy niosą pomoc potrzebującym, dzięki współpracy z organizacjami partnerskimi (3000), które również potrzebują wsparcia wolontariuszy. Każdego dnia do magazynów Banów Żywności dostarczana jest żywność pozyskiwana od producentów spożywczych, rolników, nadwyżki artykułów spożywczych od sieci handlowych oraz z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa. Rocznie ok. 140 tys. ton jedzenia trafia do 1,3 mln osób potrzebujących w Polsce. Wyspecjalizować się można w każdej dziedzinie funkcjonowania organizacji, od pomocy przy sortowaniu i rozładowywaniu żywności, po pracę biurową, techniczną czy logistyczną.

Więcej informacji na temat Banków Żywności i wolontariatu można znaleźć na https://wolontariat.bankizywnosci.pl/. Dostępna jest także aplikacja, na której na bieżąco aktualizowane są informacje na temat aktualnych stanowisk pracy.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek