Trzy piękne boginie ze swymi stałymi atrybutami oraz towarzyszące im łabędź, lew i kwiat lotosu. Wzniosłe obrazy z hinduskiej mitologii zaburza jeden drobny, ale wymowny szczegół – posiniaczone i poranione twarze bóstw.
Obrazy posłużyły jako baza dla kreacji kampanii zainicjowanej przez organizację Save Our Sisters. Indyjska agencja reklamowa Taproot wykorzystała i odtworzyła sceny ze starych, ręcznie malowanych obrazów, przedstawiających trzy boginie: Saraswati (bogini przynosząca wiedzę), Lakszmi (przynosząca dobrobyt) oraz Durga (żeńskie bóstwo siły i nieśmiertelności).
Kreacja o tytule „Abused Goddesses” („Maltretowane Boginie”) piętnuje przemoc w rodzinie oraz ma na celu zwrócenie uwagi obywateli Indii na problem brutalności wobec kobiet. Główne hasło kreacji nie pozostawia złudzeń: “Pray that we never see this day. Today, more than 68% of women in India are victims of domestic violence. Tomorrow, it seems like no woman shall be spared. Not even the ones we pray to.” („Módlcie się o to, byśmy nigdy nie zobaczyli tego dnia. Dziś ponad 68% kobiet w Indiach pada ofiarą przemocy domowej. Jutro może być tak, że żadna kobieta nie zostanie oszczędzona. Nawet te, do których się modlimy.”)
Przy deklarowanym kulcie kobiet w religii i mitologii, ofiarami nielegalnego handlu ludźmi w ubiegłym roku padło około 100 miliona indyjskich dziewcząt, a przestępstwa wobec kobiet odnotowano prawie 245 tysięcy razy. Wiele z pobić i morderstw jest związanych z posagiem, który zwykle wypłaca się z chwilą zawarcia związku małżeńskiego.
Co ważne, na każdym billboardzie znajduje się numer telefonu, pod którym można zgłaszać nadużycia bezpośrednio członkom organizacji.
Martyna Kasprzak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu