logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Paragwaj, Ekologia i środowisko
   ──────  05.05.2014

Posiłek smażony na asfalcie

Your browser does not support the video tag.


Jajka sadzone, a do tego smażony boczek, podane prosto z patelni. Wydaje się, że to raczej typowy posiłek, który gości na wielu stołach w czasie weekendowych śniadań. Zaskakujące jest jednak, że potrawy te zostały przygotowane na… rozgrzanym asfalcie.

Global Warming Menu to kampania przygotowana przez agencję ONIRIATBWA dla paragwajskiego oddziału WWF. Akcja przeprowadzona została w lutym bieżącego roku; nadawca kampanii, wraz ze znanym w Paragwaju szefem kuchni, Rodolfo Angenscheidtem, zaprosił przypadkowe osoby do spróbowania śniadania z karty Global Warming Menu, a więc jednego z dań przygotowanych na patelni postawionej bezpośrednio na gorącym asfalcie. Żywność została usmażona bez problemu, co miało unaocznić ludziom wysokość temperatury otoczenia. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na ważne problemy Paragwaju: wycinanie lasów i konsekwencje tego zjawiska.

Asunción, stolica kraju, została ochrzczona mianem jednego z najgorętszych miast na świecie, gdzie w ostatnim czasie pobite zostały rekordy temperatur – od ponad 30 lat nie było tak gorąco. Jednocześnie, w czasie ostatnich 50 lat zniszczone zostało 80% lasów w całym kraju. Ludność nie zdaje sobie jednak sprawy ze skutków tych działań oraz postępujących zmian klimatycznych.

Jak informuje komunikat płynący ze spotu: „Less trees means more heat.” ("Mniej drzew to więcej ciepła"). WWF poprzez tę kampanię podkreśla konieczność zahamowania procesu niszczenia lasów, zachęca do rozpoczęcia działań indywidualnych, które pozwolą na zmianę w skali kraju i świata. Nadawca zachęca do odwiedzenia strony internetowej organizacji, na której znaleźć można rady i przykłady działań, które można wprowadzać w życiu codziennym, a które w dalszej perspektywie mogą zahamować postępujące zmiany klimatu. Jak podkreśla jeden z uczestników akcji, brak reakcji społecznej sprawi, że w przyszłości smażenie na asfalcie stanie się czymś całkowicie normalnym; człowiek sam zamieni ziemię w piekło.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Global warming menu
Czas:
2014.2.5
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Paragwaj
Nadawca:
WWF Paraguay
Media:
Ambient
Wykonawca:
ONIRIATBWA (Paraguay)
Adresaci:
Mieszkańcy Asunción, obywatele Paragwaju





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek