Poranek z wątpliwościami
Ileż to można się dowiedzieć o człowieku obserwując uważnie jego mieszkanie. W pokoju śpiącego błogo mężczyzny ściany zdobi plakat jakiegoś wydarzenia odbywającego się w lokalnym klubie, na dalszym planie stoi deska snowboardowa. Przechodząc przez pomieszczenie można się potknąć o kufel po piwie, książki, płyty kompaktowe, plecak, gitarę… Z tego pozornego chaosu wyłania się pewna idea – ubranie śpiącego układa się na podłodze w słowo „HIV”.
Mężczyzna ma na ręku żółtą opaskę – najprawdopodobniej seks-bransoletkę, która komunikuje innym otwartość na określone zachowanie seksualne. Druga poduszka wskazuje, że w łóżku mogła znajdować się jeszcze jedna osoba. Puste butelki na podłodze świadczą o tym, że zabawie towarzyszył alkohol. To detektywistyczne rozpoznanie prowadzi do jednoznacznego przesłania: seks bez zabezpieczenia, zwłaszcza z przygodnie poznaną osobą, zostawia człowieka z wątpliwościami co do własnego statusu serologicznego.
Reklama jest częścią kampanii „Clothing” („Ubrania”) zorganizowanej przez Israel Aids Force TASK. Hasłem „Unprotected sex leaves you with a doubt” („Seks bez zabezpieczeń zostawia Cię z wątpliwościami”) zachęca odbiorców do wykonania testu na obecność wirusa HIV i do stosowania prezerwatyw.
Israel Aids Force Task jest organizacją non-profit założoną w 1985 roku, stale współpracującą z rządem i służbą zdrowia. Jej celem jest reprezentowanie interesów osób z HIV i AIDS, pomaganie zakażonym/chorym i ich rodzinom, zwiększanie świadomości społecznej w związku z tym problemem, a także przyjmowanie skarg w związku z dyskryminacją.
Według szacunków tamtejszego Ministerstwa Zdrowia nosicielami wirusa HIV jest prawie 7.000 mieszkańców Izraela.
A.Koim
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom