logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ponad pół miliona uczniów dostaje owoce
28.03.2010
Tematy: Wydarzenia

Ponad pół miliona uczniów dostaje owoce



Ponad 570 tys. dzieci w drugim semestrze roku szkolnego 2009/2010 bezpłatnie otrzymuje owoce i warzywa w szkole – poinformowała PAP Agencja Rynku Rolnego. To o 91% więcej dzieci, niż w pierwszym semestrze tego roku szkolnego.

Unijny program „Owoce w szkole” realizowany jest w szkołach od października ub.r. Program jest skierowany do dzieci w wieku 6-9 lat. Akcja jest finansowana przez Agencję Rynku Rolnego: 9,2 mln euro pochodzi z UE, a 3 mln euro to środki krajowe.

W pierwszym semestrze roku szkolnego 2009/10 do programu przystąpiło ok. 2,5 tys. szkół podstawowych i uczestniczyło w nim ok. 300 tys. uczniów. W drugim semestrze jest to 5648 szkół (ok. 120% więcej niż w I semestrze), z liczbą 571 tys. 119 dzieci z klas I – III (ok. 91% więcej niż w semestrze I). Warunkiem otrzymywania przez szkołę owoców i warzyw jest zawarcie umowy między szkołą a zaakceptowanym przez ARR dostawcą tych produktów.

W tym semestrze uczniowie otrzymują trzy porcje owoców i warzyw przez 10 wybranych tygodni (łącznie 30 porcji).

Program ma przeciwdziałać otyłości u dzieci, zapobiegać chorobom cywilizacyjnym spowodowanym nieodpowiednią dietą, a także zatrzymać spadek konsumpcji owoców i warzyw w Polsce. Ma też ukształtować wśród dzieci nawyki żywieniowe, polegające na regularnym jedzeniu owoców i warzyw.
PAP








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek