Dzieciaki przedstawione na zdjęciach zajęte są swoimi zwykłymi harcami – toczą walki rycerskie, udają potwory, bawią się dinozaurami. Odbiorca dostrzega jednak szybko elementy, które zupełnie nie pasują do tej dziecięcej beztroski. Maluchy wykorzystują bowiem do tych wszystkich zabaw przedmioty, do których nie powinny mieć dostępu, jak seksowna bielizna i gadżety erotyczne, a także artykuły higieniczne (tampony, podpaski).
W ten sposób organizacja Evolve stara się uświadomić dorosłym, że dziecięca ciekawość i pomysłowości pcha maluchy do eksperymentów z nieznanymi przedmiotami; dzieci mogą wykorzystać do zabawy wszystko, co wpadnie im w ręce – nie tylko zabawki erotyczne rodziców, ale także ich broń przechowywaną w nieodpowiedni sposób.
Statystyki pokazują, że w Stanach Zjednoczonych broń palna znajduje się w co najmniej 1/3 gospodarstw domowych. Bywa, że jest ona pozostawiana w miejscach niezabezpieczonych, do których dostęp mają dzieci. Amerykańskie media relacjonują o dramatycznych konsekwencjach nieumyślnego użycia broni przez najmłodszych.
Organizacja Evolve postawiła sobie za cel ograniczenie liczby ofiar nieszczęśliwych wypadków z użyciem broni. Działaczom zależało na realnej zmianie behawioralnej. Wiedząc, że argumenty na rzecz ograniczenia dostępu do broni nie trafią do jej posiadaczy, postanowili skupić się na tym, w jaki sposób domowy arsenał powinien być zabezpieczany. Przewodnie hasło akcji organizowanych przez Evolve brzmi „Always lock up your guns” („Zawsze trzymaj swoją broń pod kluczem”).
Kreacja jest kontynuacją kampanii, o której można przeczytać tutaj. Przygotowany w ramach kampanii spot prezentował dwóch chłopców toczących pojedynek, przy czym za „miecze” służyły im odnalezione w sypialni rodziców wibratory. Całą scenę obserwowały z narastającym przerażeniem obie mamy; ta, której zabawki erotyczne odkryli chłopcy, była szczególnie zażenowana. Dzięki dużej dozie humoru (i trochę mniejszej dawce skandalu) spot przyciągnął wielu odbiorców – obejrzało go na YouTube ponad 7 mln internautów.
Chcąc utrwalić przekaz kampanii, organizacja zdecydowała się na stworzenie kreacji opartych o ten sam kontrast miedzy beztroską dziecięcą zabawą i zupełnie nieodpowiednimi przedmiotami, które są w niej wykorzystywane. Kreacje, podobnie jak wcześniejsza kampania, opatrzone są komentarzem głoszącym: „Jeśli je znajdą, będą się nimi bawić”.
Zarówno spot, jak i materiały drukowane zostały przygotowane przez agencję McCann Erickson. Printy przykuwają uwagę nie tylko dzięki opisanemu powyżej kontrastowi. Sceny przedstawione na fotografiach są dynamiczne, a twarze dzieci pełne są ekspresji emocjonalnej – widać na nich ogromne zaangażowanie w zabawę. Jedynym mniej udanym elementem jest zdjęcie, na którym dziewczynka i chłopiec pozują z „balonami” zrobionymi z prezerwatyw; na tej ilustracji dzieci wyglądają na nieco znudzone, a całej scenie brak jest energii.
Paulina Giersz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie