Pomorze dla niesłyszących
Nietypowa kampania opowiadająca językiem migowym o najciekawszych miejscach województwa pomorskiego.
Krzysztof Ostanówko otrzymał specjalne wyróżnienie za kampanię „Inna Droga” w Konkursie Kampania Społeczna Roku 2010. Jedną z nagród otrzymanych w konkursie była kamera. Nowy sprzęt zaowocował kolejną akcją mającą na celu podniesienie komfortu życia osób niesłyszących.
Stowarzyszenie "Cała Polska Miga", którego prezesem jest Ostanówko zrealizowało na zlecenie Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej serię filmów dla osób niesłyszących, przedstawiających najważniejsze atrakcje województwa pomorskiego.
2% ludzi ma uszkodzony słuch, PROT postanowił ułatwić dostęp do informacji również tej grupie turystów. Filmy zrealizowane zostały z pomocą osoby posługującej się językiem migowym. Na początek przedstawione zostało Trójmiasto, Malbork, pas nadmorski oraz Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku.
– To początek naszej współpracy ze Stowarzyszeniem "Cała Polska Miga", jednak jeżeli filmy będą cieszyć się zainteresowaniem będziemy poważnie myśleć o kolejnych odcinkach zapraszających do pozostałych atrakcji Pomorskiego – komentuje Wojciech Kreft- Dyrektor Biura Zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Akcja wspiera działalność Stowarzyszenia i ma na celu walkę ze stereotypami, których jak zapewniają przedstawiciele Stowarzyszenia nie brakuje.
Stowarzyszenie "Cała Polska miga" zajmuje się promocją nauki polskiego języka migowego oraz kultury głuchych. W osiągnięciu tego celu pomagają znane osoby z pierwszych stron gazet: Jurek Owsiak, Cezary Pazura, Robert Makłowicz, Maria Kaczyńska, Kazik Staszewski, Piotr Adamczyk, Agata Buzek, Grzegorz Markowski i wiele innych. Wyżej wymienione osoby, we wcześniejszym projekcie Stowarzyszenia zamigały krótki zwrot po to aby zachęcić swoich fanów do poznania świata ciszy. Oprócz wykorzystywania wizerunku znanych osób Stowarzyszenie organizuje różne spotkania w szkołach z dziećmi i młodzieżą.
– Cieszymy się że Pomorze zauważyło potrzebę dotarcia do osób niesłyszących. Mamy nadzieję, że również inne regiony poczują potrzebę udostępnienia informacji o atrakcyjności turystycznej tej wcale nie małej grupie turystów – dodaje Krzysztof Ostanówko.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca