Z plakatów spoglądają na nas poważne twarze, ale maluje się na nich determinacja. Młoda kobieta sfotografowana na pierwszym z nich okazuje się świadkiem przemocy, na drugim widzimy mężczyznę w średnim wieku, który jest jej sprawcą, natomiast trzeci plakat przedstawia ofiarę agresji. Osoby te połączyło to, że dokonały aktywnego wyboru – postanowiły przełamać zmowę milczenia i poszukać pomocy.
Kampania społeczna pod hasłem „wybieram pomoc” uruchomiona przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej powstała w celu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz przemocy ze względu na płeć. Na stronie internetowej www.wybierampomoc.pl dostępna jest obszerna baza wiedzy na temat zjawiska przemocy. Twórcy kwestionują głęboko zakorzenione i szkodliwe mity, które funkcjonują w naszym społeczeństwie. Często można usłyszeć takie stwierdzenie: „O przemocy można mówić tylko wtedy, gdy na ciele ofiary widać wyraźne ślady”. Tymczasem przemoc może przybierać różne oblicza – może mieć także charakter psychiczny , seksualny bądź ekonomiczny.
Na stronie kampanii można znaleźć informacje na temat instytucji do których można udać się w poszukiwaniu pomocy oraz numery telefonów zaufania. Osoby stosujące przemoc także znajdą dla siebie niezbędne informacje.
Kampania jest jednym z działań w ramach Projektu Predefiniowanego „Rodzina polska – wolna od przemocy”. Projekt współfinansowany jest z Funduszy Norweskich w ramach Programu PL14 "Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i przemocy ze względu na płeć".
Kreację przygotowała agencja Bring More Advertising dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Natalia Kamińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką