Z plakatów spoglądają na nas poważne twarze, ale maluje się na nich determinacja. Młoda kobieta sfotografowana na pierwszym z nich okazuje się świadkiem przemocy, na drugim widzimy mężczyznę w średnim wieku, który jest jej sprawcą, natomiast trzeci plakat przedstawia ofiarę agresji. Osoby te połączyło to, że dokonały aktywnego wyboru – postanowiły przełamać zmowę milczenia i poszukać pomocy.
Kampania społeczna pod hasłem „wybieram pomoc” uruchomiona przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej powstała w celu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz przemocy ze względu na płeć. Na stronie internetowej www.wybierampomoc.pl dostępna jest obszerna baza wiedzy na temat zjawiska przemocy. Twórcy kwestionują głęboko zakorzenione i szkodliwe mity, które funkcjonują w naszym społeczeństwie. Często można usłyszeć takie stwierdzenie: „O przemocy można mówić tylko wtedy, gdy na ciele ofiary widać wyraźne ślady”. Tymczasem przemoc może przybierać różne oblicza – może mieć także charakter psychiczny , seksualny bądź ekonomiczny.
Na stronie kampanii można znaleźć informacje na temat instytucji do których można udać się w poszukiwaniu pomocy oraz numery telefonów zaufania. Osoby stosujące przemoc także znajdą dla siebie niezbędne informacje.
Kampania jest jednym z działań w ramach Projektu Predefiniowanego „Rodzina polska – wolna od przemocy”. Projekt współfinansowany jest z Funduszy Norweskich w ramach Programu PL14 "Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i przemocy ze względu na płeć".
Kreację przygotowała agencja Bring More Advertising dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Natalia Kamińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
30.09.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
27.09.2024
25 lat Galerii Rusz
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
25.09.2024
Pomarańcza