Z plakatów spoglądają na nas poważne twarze, ale maluje się na nich determinacja. Młoda kobieta sfotografowana na pierwszym z nich okazuje się świadkiem przemocy, na drugim widzimy mężczyznę w średnim wieku, który jest jej sprawcą, natomiast trzeci plakat przedstawia ofiarę agresji. Osoby te połączyło to, że dokonały aktywnego wyboru – postanowiły przełamać zmowę milczenia i poszukać pomocy.
Kampania społeczna pod hasłem „wybieram pomoc” uruchomiona przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej powstała w celu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz przemocy ze względu na płeć. Na stronie internetowej www.wybierampomoc.pl dostępna jest obszerna baza wiedzy na temat zjawiska przemocy. Twórcy kwestionują głęboko zakorzenione i szkodliwe mity, które funkcjonują w naszym społeczeństwie. Często można usłyszeć takie stwierdzenie: „O przemocy można mówić tylko wtedy, gdy na ciele ofiary widać wyraźne ślady”. Tymczasem przemoc może przybierać różne oblicza – może mieć także charakter psychiczny , seksualny bądź ekonomiczny.
Na stronie kampanii można znaleźć informacje na temat instytucji do których można udać się w poszukiwaniu pomocy oraz numery telefonów zaufania. Osoby stosujące przemoc także znajdą dla siebie niezbędne informacje.
Kampania jest jednym z działań w ramach Projektu Predefiniowanego „Rodzina polska – wolna od przemocy”. Projekt współfinansowany jest z Funduszy Norweskich w ramach Programu PL14 "Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie i przemocy ze względu na płeć".
Kreację przygotowała agencja Bring More Advertising dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Natalia Kamińska
zobacz także
-
14.07.2025Kampanie
To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze
-
12.07.2025Kreacje / printy
Kwiaty
-
10.07.2025Kreacje / printy
Nie ma powodu do świętowania
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci