Z początkiem 2011 roku dziesięć organizacji pożytku publicznego (OPP) związało Koalicję na rzecz 1% podatku, której wspólnym celem jest zwiększanie zaangażowania Polaków w dobroczynność oraz promowanie idei filantropii – przekazywania 1% podatku organizacjom pozarządowym, m.in. poprzez serwis PomagamPodatkiem.o2.pl dedykowany tym organizacjom.
– Przekazanie 1% podatku jest łatwe i nic nie kosztuje, a pozwala mieć swój wkład w dobroczynność – mówi Janina Ochojska, Prezes Polskiej Akcji Humanitarnej – Podatnicy przekazujący 1% podatku dla organizacji pozarządowych pomagają ubogim, niejednokrotnie też ratują komuś życie.
Na przełomie października i listopada 2010 roku Fundacja Anioły Filantropii przy wsparciu Grupy o2 przeprowadziła badania dotyczące stosunku internautów do 1% podatku. 83% respondentów uważa, iż organizacje pozarządowe lepiej wykorzystają środki z 1% podatku niż rząd. 70% z nich przekazało 1% podatku w roku ubiegłym, zaś w 2011 roku planuje to uczynić prawie o 15% więcej. Badani chcą pomagać przede wszystkim niepełnosprawnym, nieuleczalnie chorym i zwierzętom.
– W ubiegłym roku 1/3 podatników przekazała 1% podatku na cele dobroczynne. Chcemy zwiększyć tę liczbę angażując naszych internautów w przekazywanie 1% podatku na rzecz organizacji, które przystąpiły do programu – wyjaśnia Marcin Kalkhoff, przedstawiciel Grupy o2 – wspólnie z Koalicją na rzecz 1% podatku stworzyliśmy serwis PomagamPodatkiem.o2.pl, budujący świadomość filantropii, a także umożliwiamy pobranie darmowego programu PIT 2010 oraz przekazanie 1% podatku jednej z dziesięciu organizacji członkowskich.
Koalicja na rzecz 1% podatku powstała z inicjatywy Fundacji Anioły Filantropii, działającej na rzecz innych organizacji pozarządowych. Patronami strategicznymi projektu PomagamPodatkiem.o2.pl są: Grupa o2 Sp. z o.o. oraz Podatki.biz.
Koalicję na rzecz 1% podatku tworzą następujące organizacje: Alarmowy Fundusz Nadziei na Życie, Fundacja Agnieszka, Fundacja Dzieciom Pomagaj, Fundacja Gajusz, Fundacja Integracja, Polska Akcja Humanitarna, Stowarzyszenie Potrafię Więcej, SALTROM Salezjański Ruch Troski o Młodzież, Stowarzyszenie SURSUM CORDA oraz WWF Polska – Światowy Fundusz Na Rzecz Przyrody.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”
-
04.02.2025
Buk z Dalkowa w konkursie European Tree of the Year
-
28.01.2025
„Alkohol” bezalkoholowy w Carrefour Polska