logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Pomoc dla artysty
25.01.2009
Tematy: Wydarzenia

Pomoc dla artysty



12 stycznia 2009 roku poznańska artystka Małgorzata Dawidek Gryglicka opublikowała List otwarty do Pani Agaty Szarycz, dyrektor Wydziału Zdrowia Urzędu Miasta Wrocławia w sprawie pomocy dla artysty Stanisława Dróżdża.
—————-
List otwarty do Pani Agaty Szarycz, dyrektor Wydziału Zdrowia Urzędu Miasta Wrocławia w sprawie pomocy dla artysty Stanisława Dróżdża

Stanisław Dróżdż jest wybitnym i jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich artystów. Inicjator i animator ruchu poezji konkretnej w Polsce od lat 60, uczestnik ponad 300 wystaw indywidualnych i grupowych w Polsce i za granicą. Reprezentował Polską sztukę na najważniejszych imprezach artystycznych na świecie, m.in. Targach Książki we Frankfurcie (2000), Biennale Sztuki w Wenecji (2003) – najbardziej prestiżowej wystawie sztuki współczesnej, czy wreszcie kluczowej dla podsumowań dokonań światowego nurtu sztuki konceptualnej wystawie Between Geometry: Experiments in form zorganizowanej przez Los Angeles Country Museum of Art (2004).

Ten aktywny nieprzerwanie od ponad 40 lat artysta całe swoje dorosłe w życie spędził na wózku inwalidzkim tworząc w cierpieniu. Mimo niepełnosprawności spowodowanej postępującą chorobą skromność nie pozwoliła mu prosić o pomoc.

Przyjaciele i bliscy Stanisława Dróżdża poruszeni i zaniepokojeni pogarszającym się regularnie stanem jego zdrowia zorganizowali zbiórkę dzieł sztuki, z której dochód przeznaczony jest na pomoc w leczeniu artysty. Finał akcji przewidywany jest na marzec 2009 roku. Jest to jednak pomoc doraźna i jednorazowa. Konieczna jest natomiast stała opieka pielęgniarska, regularna rehabilitacja w formie masaży, a przede wszystkim sprzęty, zwłaszcza łóżko rehabilitacyjne.

Dlatego środowisko artystyczne zwraca się do władz miasta Wrocławia z prośbą o pomoc w sfinansowaniu sprzętu i zapewnieniu choremu artyście stałej opieki pielęgniarskiej, a także masażysty, które wydatki przekraczają możliwości finansowe rodziny i przyjaciół. Wyrażamy nadzieję, że Wydział Zdrowia Urzędu Miasta Wrocławia dołoży starań by zapewnić artyście konieczną mu pomoc.
—————-
Strona z petycją: www.pomocartyscie.xg.pl
Strona artysty: www.drozdz.art.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek