logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  17.03.2017

Pomaganie przez wysłuchanie



Wszystko zaczyna się od jednej osoby, która namawia do spróbowania, a potem reszta sama toczy się dalej. Zepsute relacje z bliskimi, poczucie braku zrozumienia ze strony innych, osamotnienie, a w końcu pada jedno zdanie, które zmienia bieg historii o 180 stopni. Kampania „Listen” powstała jako reakcja na raport opublikowany przez ministra zdrowia Stanów Zjednoczonych. Przedstawiał on dane wskazujące na to, iż jeden na siedmiu Amerykanów w swoim życiu będzie zmagać się z problemem nadużywania alkoholu, narkotyków, lekarstw lub innych środków. Kampania wyprodukowana przez Viacom Velocity we współpracy z Ad Council ma na celu przeciwdziałać temu oraz pomóc osobom uzależnionym. W ramach kampanii stworzono spot, gdzie w połączonych historiach, tworzących całość, zawarte zostały słowa klucze, takie jak: „spróbować” (try), „oceniać” (judge), „problem” (problem), „uświadamiać sobie” (realize), a przede wszytkim „pomoc” (help). To właśnie zdanie „Potrzebuję pomocy” zmienia całą historię, obraca jej bieg w taki sposób, że ta wypowiedziana od końca – daje nadzieję na wyjście z uzależnienia. Jednakże to, co najważniejsze to tak naprawdę to, że osoba posiadająca problem została wysłuchana – bez oceniania, po prostu została jej dana szansa na  wyleczenie. Kampania „Listen” skierowana jest przede wszystkim do osób, które zmagają się z uzależnieniem. Ma ona uświadomić o tym, jak istotne jest to, aby ich historia została wysłuchana przez kogoś innego, gdyż może to odmienić czyjeś życie, a także ich samych. Z drugiej strony, jest to także kampania skierowana do osób, których bliscy są uzależnieni. Podkreśla ona jak ze strony tych osób istotne jest wsparcie dla uzależnionego, nie ocenianie zachowania, lecz okazanie zrozumienia oraz przede wszystkim wysłuchanie go i pomoc w wyjściu z uzależnienia.

Na stronie internetowej poświęconej kampanii http://heretolisten.com/ oprócz kontaktu do organizacji zajmującej się pomocą osobom uzależnionym, umieszczono mędzy innymi również świadectwa osób, które same były uzależnione, ich bliska osoba tego doświadczyła lub pracują z osobami, które zmagają się z tym problemem.

 

Joanna Grams

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Listen
Czas:
2017.2.1
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Stany Zjednoczone
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
Viacom Velocity, Ad Council
Adresaci:
Osoby uzależnione od różnego rodzaju używek oraz bliscy tych osób
Hasło kampani:
listen, help





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek