logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pomaganie przez wysłuchanie
17.03.2017
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Pomaganie przez wysłuchanie



Wszystko zaczyna się od jednej osoby, która namawia do spróbowania, a potem reszta sama toczy się dalej. Zepsute relacje z bliskimi, poczucie braku zrozumienia ze strony innych, osamotnienie, a w końcu pada jedno zdanie, które zmienia bieg historii o 180 stopni. Kampania „Listen” powstała jako reakcja na raport opublikowany przez ministra zdrowia Stanów Zjednoczonych. Przedstawiał on dane wskazujące na to, iż jeden na siedmiu Amerykanów w swoim życiu będzie zmagać się z problemem nadużywania alkoholu, narkotyków, lekarstw lub innych środków. Kampania wyprodukowana przez Viacom Velocity we współpracy z Ad Council ma na celu przeciwdziałać temu oraz pomóc osobom uzależnionym. W ramach kampanii stworzono spot, gdzie w połączonych historiach, tworzących całość, zawarte zostały słowa klucze, takie jak: „spróbować” (try), „oceniać” (judge), „problem” (problem), „uświadamiać sobie” (realize), a przede wszytkim „pomoc” (help). To właśnie zdanie „Potrzebuję pomocy” zmienia całą historię, obraca jej bieg w taki sposób, że ta wypowiedziana od końca – daje nadzieję na wyjście z uzależnienia. Jednakże to, co najważniejsze to tak naprawdę to, że osoba posiadająca problem została wysłuchana – bez oceniania, po prostu została jej dana szansa na  wyleczenie. Kampania „Listen” skierowana jest przede wszystkim do osób, które zmagają się z uzależnieniem. Ma ona uświadomić o tym, jak istotne jest to, aby ich historia została wysłuchana przez kogoś innego, gdyż może to odmienić czyjeś życie, a także ich samych. Z drugiej strony, jest to także kampania skierowana do osób, których bliscy są uzależnieni. Podkreśla ona jak ze strony tych osób istotne jest wsparcie dla uzależnionego, nie ocenianie zachowania, lecz okazanie zrozumienia oraz przede wszystkim wysłuchanie go i pomoc w wyjściu z uzależnienia.

Na stronie internetowej poświęconej kampanii http://heretolisten.com/ oprócz kontaktu do organizacji zajmującej się pomocą osobom uzależnionym, umieszczono mędzy innymi również świadectwa osób, które same były uzależnione, ich bliska osoba tego doświadczyła lub pracują z osobami, które zmagają się z tym problemem.

 

Joanna Grams

 



Nazwa kampanii:
Listen
Czas:
2017.2.1
Media:
Internet, telewizja
Wykonawca:
Viacom Velocity, Ad Council
Adresaci:
Osoby uzależnione od różnego rodzaju używek oraz bliscy tych osób
Hasło kampani:
listen, help





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek