Mija drugi tydzień emisji spotu zachęcającego do angażowania się w wolontariat całymi rodzinami. Na antenach TVP1, TVP Kultura i TVP Polonia hasłem „Zabierz rodzinę na wspólne pomaganie!” Fundacja PZU i Akademia Rozwoju Filantropii przekonują polskie rodziny, że warto wspólnie z bliskimi działać na rzecz społeczności lokalnej, sąsiedztwa, brać udział w akcjach dobroczynnych lub wspierać wybrane organizacje i instytucje w działalności charytatywnej. Spot jest częścią kampanii społecznej prowadzonej przez obie organizacje pod honorowym Patronatem Małżonki Prezydenta RP Anny Komorowskiej.
Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce przez Centrum Wyzwań Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, rodziny angażujące się społecznie dużo częściej mają poczucie dumy i spełnienia. Nie koncentrują się na domach, nie skupiają na sobie i swoich dzieciach. Ich koncepcja wychowania opiera się na przekonaniu, że dzieci nie można chronić przed światem, a raczej trzeba w je „w świat” angażować. Dużo ze sobą rozmawiają, są ze sobą bardzo szczerzy – szczególnie w trudnych tematach, przez co często są dużo bardziej odporni na kryzysy. Są również zorganizowani i odpowiedzialni. Działalność wolontariacka pozwala dzielić się zadaniami, daje powód by się wspierać, przynosi nowe tematy i przestrzeń do bycia razem w sposób niestandardowy.
Zachęcamy rodziny, grupy znajomych, przyjaciół, sąsiadów do odwiedzenia „Wirtualnego Miasteczka Dobroczynności” na stronie www.wolontariatrodzinny.pl i zapoznania się z tym, jak można w konkretnych miejscach pomagać z całą rodziną. Do wyboru są m.in. muzea i teatry, szpitale, opieka nad zwierzętami, domy dziecka, szkoły i przedszkola, parafie, świetlice środowiskowe, biblioteki i domy kultury, kluby rodziców, przestrzeń publiczna i oczywiście stowarzyszenia i fundacje – mówi Beata Borowiecka, koordynatorka Programu „Wolontariat Rodzinny”.
Więcej o kampanii znajduje się tutaj.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce