Łącznie prawie 3/4 toalet w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku – czyli tam, gdzie rozgrywane będą mecze podczas Euro 2012, oraz w Krakowie, Katowicach, Chorzowie, zostało odznaczonych znaczkiem „Czysta Toaleta”. Był on przyznawany przez „patrole czystości”, które w ramach drugiej odsłony kampanii „Toaleta 2012” przez cztery tygodnie wizytowały publicznie dostępne toalety w Polsce.
Toaleta2012.pl to kampania zorganizowana przez firmę CWS-boco Polska. Jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich, jak hotele, restauracje i puby, dworce itp., w kontekście przygotowań Polski do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Ma ona przyczynić się do podniesienia standardu polskich toalet przed mistrzostwami.
Patrole czystości, odwiedzając miejsca, do których trafić mogą kibice i turyści – dworce kolejowe i autobusowe, lotniska, restauracje i bary, obiekty sportowe i stacje paliw oraz miejskie toalety publiczne, oceniały standard higieny i wyposażenia toalet. Najlepiej wypadły toalety na lotniskach – zdobywając średnio 73 punkty (na 100 możliwych). Gorzej prezentowały się toalety publiczne – zdobywając średnio 62 punkty. Najgorsza sytuacja jest na dworcach. Tylko 7 na 20 audytowanych toalet dworcowych (35%) spełnia podstawowe wymogi. Średnia ocena w tej kategorii to 50 punktów.
– Mamy nadzieję, że do 2012 roku podniesie się standard także tych zaniedbanych miejsc, toalet dworcowych i miejskich. – powiedział Andrzej Smółko z CWS-boco Polska. – Bardzo bym chciał, byśmy za 3 lata mogli z czystym sumieniem odznaczyć naszym znaczkiem wszystkie publicznie dostępne toalety w Polsce. Wówczas na pewno nie będziemy musieli się wstydzić przed rzeszą kibiców i turystów, którzy odwiedzą nasz kraj z okazji Euro2012.
Nienajlepszą opinię o poziomie toalet miejskich i dworcowych mają także zagraniczni turyści. Jak wynika z badań, przeprowadzonych w ramach kampanii ponad połowa (58%) ankietowanych uważa, że standard toalet w Polsce przed Euro 2012 powinien być poprawiony. Wymieniając obszary wymagające poprawy wskazywali oni najczęściej na czystość (39%), zniesienie opłat (12%), uzupełnienie podstawowego wyposażenia (10%). Problemem jest też dostępność – zwiększenia liczby toalet miejskich domaga się 37% badanych.
Na początku br. w ramach kampanii przeprowadzono wybory najlepszej toalety w Polsce. Zaszczytne laury zdobyły publiczna toaleta przy ulicy Kruczej w Warszawie oraz toaleta w łódzkiej restauracji Hana Sushi.
Partnerem merytorycznym kampanii Toaleta2012 jest Polska Izba Gospodarcza Czystości, a patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny.
Szczegółowe informacje na temat kampanii można znaleźć na stronie www.toaleta2012.pl
M. Czerepak
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
09.02.2025Wydarzenia
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025Akcje
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024Wydarzenia
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024Wydarzenia
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku