logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Polskie toalety – wstyd czy duma?
02.11.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Polskie toalety – wstyd czy duma?



Łącznie prawie 3/4 toalet w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku – czyli tam, gdzie rozgrywane będą mecze podczas Euro 2012, oraz w Krakowie, Katowicach, Chorzowie, zostało odznaczonych znaczkiem „Czysta Toaleta”. Był on przyznawany przez „patrole czystości”, które w ramach drugiej odsłony kampanii „Toaleta 2012” przez cztery tygodnie wizytowały publicznie dostępne toalety w Polsce.

Toaleta2012.pl to kampania zorganizowana przez firmę CWS-boco Polska. Jej celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard i wyposażenie toalet dostępnych publicznie, w miejscach takich, jak hotele, restauracje i puby, dworce itp., w kontekście przygotowań Polski do mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Ma ona przyczynić się do podniesienia standardu polskich toalet przed mistrzostwami.

Patrole czystości, odwiedzając miejsca, do których trafić mogą kibice i turyści – dworce kolejowe i autobusowe, lotniska, restauracje i bary, obiekty sportowe i stacje paliw oraz miejskie toalety publiczne, oceniały standard higieny i wyposażenia toalet. Najlepiej wypadły toalety na lotniskach – zdobywając średnio 73 punkty (na 100 możliwych). Gorzej prezentowały się toalety publiczne – zdobywając średnio 62 punkty. Najgorsza sytuacja jest na dworcach. Tylko 7 na 20 audytowanych toalet dworcowych (35%) spełnia podstawowe wymogi. Średnia ocena w tej kategorii to 50 punktów.

– Mamy nadzieję, że do 2012 roku podniesie się standard także tych zaniedbanych miejsc, toalet dworcowych i miejskich. – powiedział Andrzej Smółko z CWS-boco Polska. – Bardzo bym chciał, byśmy za 3 lata mogli z czystym sumieniem odznaczyć naszym znaczkiem wszystkie publicznie dostępne toalety w Polsce. Wówczas na pewno nie będziemy musieli się wstydzić przed rzeszą kibiców i turystów, którzy odwiedzą nasz kraj z okazji Euro2012.

Nienajlepszą opinię o poziomie toalet miejskich i dworcowych mają także zagraniczni turyści. Jak wynika z badań, przeprowadzonych w ramach kampanii ponad połowa (58%) ankietowanych uważa, że standard toalet w Polsce przed Euro 2012 powinien być poprawiony. Wymieniając obszary wymagające poprawy wskazywali oni najczęściej na czystość (39%), zniesienie opłat (12%), uzupełnienie podstawowego wyposażenia (10%). Problemem jest też dostępność – zwiększenia liczby toalet miejskich domaga się 37% badanych.

Na początku br. w ramach kampanii przeprowadzono wybory najlepszej toalety w Polsce. Zaszczytne laury zdobyły publiczna toaleta przy ulicy Kruczej w Warszawie oraz toaleta w łódzkiej restauracji Hana Sushi.

Partnerem merytorycznym kampanii Toaleta2012 jest Polska Izba Gospodarcza Czystości, a patronat honorowy nad kampanią objął Główny Inspektorat Sanitarny.

Szczegółowe informacje na temat kampanii można znaleźć na stronie www.toaleta2012.pl
M. Czerepak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek