Polska Przedsiębiorcza otwiera pierwszą na świecie ambasadę dla start-upów. Jej zadaniem będzie pomoc start-upom z Polski w rozwijaniu działalności w Chinach. Otwarcie pierwszej ambasady odbędzie się w obecności Prezydenta Bronisława Komorowskiego.
–Chcemy kreować polskie marki na miarę Skype’a. To z kolei jest możliwe dzięki stworzeniu systemu ułatwiającego im wejście i funkcjonowanie poza granicami kraju – w tych miejscach, które są kluczowe dla rozwoju światowej gospodarki – mówi Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes Polski Przedsiębiorczej – organizacji, która od wielu lat buduje system wspierania przedsiębiorczości w Polsce.
Jako pierwsze wyjadą do Chin 3 najlepsze firmy z branży high-tech, w które zainwestował wcześniej AIP Seed Capital. Są to: Bionik – firma zapewniająca bezpieczeństwo danych biznesowych, firma Magma – twórca łazika marsjańskiego oraz firma Kerris Mobile – zajmująca się m. in. brokeringiem usług lokalizacyjnych.
W trakcie wizyty w Chinach (17-20.12.2011) polskie start-upy spotkają się z potencjalnymi parterami, kontrahentami, inwestorami oraz chińskimi przedstawicielami instytucji wspierających nowy biznes.
– Nasza obecność w Polish Startup Embassy w Chinach jest unikalną szansą na wypromowanie produktów, nawiązanie współpracy z przedstawicielami chińskich parków technologicznych, firm z otoczenia businessu oraz pozyskanie inwestorów strategicznych – mówi Grzegorz Koprowski, prezes firmy Bionik. – Liczymy na eksport polskiej myśli technicznej na rynek chiński, który stanowi dla naszej firmy obszar wielkiego potencjału i nieograniczonych możliwości.
Niedługo Polska Przedsiębiorcza otworzy kolejną polską ambasadę start-upów w Stanach Zjednoczonych w Dolinie Krzemowej.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl