logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Polpharma na rzecz skutecznego leczenia
22.04.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Polpharma na rzecz skutecznego leczenia



Fundacja „Wygrajmy Zdrowie” wraz z Naukową Fundacją Polpharmy 18 kwietnia zainaugurowały ogólnopolską kampanię edukacyjną  „Partnerstwo w Leczeniu. Lekarz – Pacjent – Rodzina” pod hasłem „Leczę się skutecznie – przestrzegam zaleceń lekarza.” Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem niewystarczającej współpracy pracowników medycznych z pacjentem i jego rodziną w leczeniu oraz profilaktyce chorób przewlekłych. Chodzi także o podkreślenie roli edukacji na temat barier oraz czynników sprzyjających przestrzeganiu zaleceń terapeutycznych oraz promocja dobrych praktyk współpracy lekarza z pacjentem w procesie leczenia.

Jak wskazują badania Naukowej Fundacji Polpharmy co czwarty chory w Polsce nie stosuje się do zaleceń terapeutycznych*. Konsekwencje nieprzestrzegania zaleceń lekarskich są kosztowne zarówno dla pacjenta, jak i systemu ochrony zdrowia. Po pierwsze z tego powodu zmniejsza się dramatycznie skuteczność
leczenia, następuje wzrost zapotrzebowania na kolejne porady lekarskie, dodatkowe badania, czasami konieczna jest hospitalizacja, pojawiają się koszty finansowe związane z leczeniem bardziej zaawansowanych stanów chorobowych. Z badań prowadzonych przez prof. Przemysława Kardasa z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi wynika, że dodatkowe koszty jakie ponosi z tego tytułu  system opieki zdrowotnej w Polsce można szacować na ok. 6 mld zł rocznie (tyle wydaje NFZ na podstawową opiekę zdrowotną).

Konferencja inauguracyjna odbędzie się w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu 16 maja 2013 r. pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Marka Woźniaka. W debatach wezmą udział m.in. eksperci medyczni, wojewódzcy konsultanci, przedstawiciele lokalnych izb lekarskich, pielęgniarskich i aptekarskich, samorządów terytorialnych oraz organizacji pacjenckich, a także media. Debaty „Partnerstwo w leczeniu” służyć mają także popularyzowaniu, m.in. przy współpracy z mediami, wiedzy na temat problematyki związanej z leczeniem chorób przewlekłych. Chodzi o dotarcie z tym przekazem  zarówno do środowiska medycznego, jak również przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, lokalnych organizacji pacjenckich i mieszkańców, a także wypracowaniu wspólnego stanowiska, dotyczącego skutecznych zasad współpracy pomiędzy lekarzami a pacjentami i ich bliskimi.

W 2008 roku Fundacja Polpharmy wydała publikację „Współpraca lekarza z pacjentem w chorobach przewlekłych – compliance, adherence, persistence. Stan obecny i możliwość poprawy”, która została bezpłatnie przekazana lekarzom. Chcąc ocenić poziom współpracy lekarza z pacjentem, Fundacja przygotowała badania jakościowe i ilościowe, których celem było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, jak się leczą Polacy. Wyniki badania zostały opublikowane w formie raportu Polskiego Pacjenta Portret Własny, który Fundacja przekazuje bezpłatnie wszystkim zainteresowanym rozwiązaniem problemu instytucjom.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek