Regularnie, czyli kilka razy w tygodniu, kaszę je 9% Polaków. Tak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby kampanii „Lubię kaszę…”. Ma ona zachęcić Polki i Polaków do częstszego spożywania kaszy i wprowadzenia jej na stałe do codziennej diety.
Produkty zbożowe stanowią podstawę piramidy żywienia, co oznacza, że powinny pokrywać przynajmniej 50-60% dostarczanej w ciągu dnia energii. Tymczasem są często pomijane w codziennym jadłospisie na rzecz produktów wysokobiałkowych. Kasze są źródłem błonnika pokarmowego i dostarczają wielu składników mineralnych oraz witamin.
Różnice między kobietami a mężczyznami są minimalne. Zaobserwowano jednak istotną zależność od wieku respondentów. Wśród młodzieży odsetek osób w ogóle niejedzących kaszy jest dwukrotnie wyższy, niż w grupie osób powyżej 40. roku życia. Młodzież sięga po kaszę tylko 2,5 raza w miesiącu.
Ogólnopolska kampania „Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” ma przekonać Polki i Polaków, że warto jeść kaszę częściej i uwzględnić ją w codziennej diecie.
– Mimo, że Polacy rzadko jedzą kaszę, wiedzą, że jest zdrowa – 77% spożywa ją właśnie z tego powodu. Za smaczną uznaje ją natomiast 76% badanych – mówi Agnieszka Falba, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, inicjatora kampanii. – W kampanii będziemy zatem informować nie tylko o walorach zdrowotnych i smakowych kaszy, ale także o tych kulinarnych. Chcemy zmienić jej wizerunek i fakt kojarzenia jej z nudnymi i trudnymi w przygotowaniu daniami. Prezentując nowoczesne oblicze kaszy i możliwości, jakie stwarza w dzisiejszej kuchni, pragniemy podpowiedzieć, jak wprowadzić ją do codziennych posiłków – dodaje.
Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa www.lubiekasze.pl, dzięki której można poznać różne rodzaje i walory zdrowotne kaszy, dowiedzieć się, jak przekonać do niej dzieci oraz zamieszczać własne przepisy na dania z kaszą. Wkrótce będzie można również wziąć udział w konkursach. W ramach kampanii zaplanowano także w kilku miastach w Polsce spotkania kulinarne dla kobiet „Pod znakiem kaszy”.
Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie
-
12.09.2024
Warszawskie Dni Filmu Niemego: 13-15 września w kinie Muranów
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
01.09.2024
„Niedoskonałe” arbuzy trafiły na Ryneczek Lidla
-
31.08.2024
Z Drohobycza do Wenecji – twórczość Brunona Schulza na międzynarodowym festiwalu
-
29.08.2024
Płatność kartą w mObywatelu już dostępna