logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie
   ──────  18.06.2018

„Polacy po swoje!” kontrowersyjne połączenie sportu z wojną



Kampania społeczna #RespectUs to oddolna inicjatywa młodych Polaków, którzy nie chcą żyć w kłamstwie. W ramach inicjatywy, na dwa dni przed pierwszym meczem Polaków na mundialu, do sieci trafił nowy spot nawiązujący do mistrzostw świata. Wystąpili w nim m.in.  trener Jacek Gmoch,  Rafał Otoka-Frąckiewicz oraz dziennikarz „Do Rzeczy” Wojciech Wybranowski. Spot, z uwagi na połączenie motywów piłki nożnej i walki zbrojnej wzbudził wiele kontrowersji.

Samotny Jacek Gmoch siedzący na trybunie stadionu, do którego po chwili dołączają kolejni bohaterowie w strojach nawiązujących do różnych historycznych epok. W kolejnym kadrze, trener prowadzi do walki z okrzykiem „Polacy! Po swoje!”. Według założeń realizatorów spotu i kampanii społecznej „Respect Us” przekaz ma na celu przypomnieć rodakom „Polacy muszą się jednoczyć, a każda okazja jest ku temu dobra”.

Właśnie zakończyliśmy pracę nad naszym najnowszym spotem! 🎥🎥 To będzie naprawdę potężne uderzenie! Nasza najnowsza…

Opublikowany przez Respect Us 12 czerwca 2018

Zapowiedzią spotu na twitterowym profilu akcji #Respect US, oraz słowem zaproszenia do wspólnego uczestnictwa w „boju”, pojawił się komentarz organizatorów  „Jedno jest pewne, ducha walki nam nie zabraknie! @LaczyNasPilka” Kibicujmy razem naszej reprezentacji – Polacy po swoje!”

Ducha walki nam nie zabraknie!

Mamy dla Was coś specjalnego! Za niespełna 48 godzin Polska 🇵🇱 zagra z Senegalem na #WorldCup. Z tej okazji przgotowaliśmy kolejny spot, w którym zgodził się wystąpić Pan trener Jacek Gmoch! Do Warszawy na plan zdjęciowy przyjechało też 9 rekonstruktorów z całej Polski. W spocie wystąpili między innymi Rafał Otoka-Frąckiewicz i Wojciech Wybranowski z Do Rzeczy. Kibicujmy razem naszej reprezentacji – Polacy po swoje! 🇵🇱🇵🇱🇵🇱 #ŁączyNasPiłka #POLSEN #PolishTeam #RespectUs

Opublikowany przez Respect Us 17 czerwca 2018

Głównym celem kampanii Respect US jest wyrażenie sprzeciwu wobec zakłamywania historii, oraz ukazywania Polski i Polaków jako kata w czasie II Wojny Światowej.

Jacek Gmoch z polskimi wojownikami promujący inicjatywę wzbudził zastrzeżenia co do trafności przekazu. Wykonanie i konwencja spotu również zaowocowały słowem krytyki dziennikarzy.

To jest bardzo złe pod każdym względem

— Roman Imielski (@romanimielski) June 18, 2018

Sport to walka. Z silniejszym przeciwnikiem, w niesprzyjajacych warunkach. A duchy historii mowia, ze nam tej woli walki nigdy nie zabraklo

— Wojciech Wybranowski (@wybranowski) June 17, 2018

Kampania jest organizowana dzięki zaangażowaniu i wsparciu Fundacji Wsparcia Rolnika Polska Ziemia, która od lat włącza się nie tylko w inicjatywy lokalne, ale również wielokrotnie zabierała głos w sprawach ważnych dla Polski, chociażby występując przeciwko wyprzedaży polskiej ziemi cudzoziemcom. Szczegóły znajdują się na oficjalnej stronie http://www.respectus.pl

Nasz zespół

Z różnych miast, z różnych parafii – połączeni wspólnym celem.

Opublikowany przez Respect Us 27 lutego 2018

#Respect US   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek